Pages

Sunday, October 31, 2010

Semuanya milik daku

bicaralah dikau akan diriku
katakanlah semuanya aku
pencopet, perampok itu aku
pelawak, penyair itu aku
perusuh, penghapus itu aku
pangeran perang itu namaku

kenapa dikeji sang mentari
tidak juga dipuji kelamnya langit
bukankah indah jika berseli
pastikan ada warna dan warni
biarkan kita berlari lari 
didasar laut belahan pelangi

akulah raja alam ini
namun ku hanya ditolak tersungkur ke tepi
 lihat pantai, lalu ku berlari
ku lihat padang lalu ku berlari
ku terkelana dihutan lalu ku berlari
biarkan aku begini
kerana kamu takkan mampu memahami

diriku lembah, hatiku gunung
semangatku akar, jiwaku bayu 
sekam itu biar disitu
usah ia kamu ganggu
kerna kelak binasa usiamu

biarkan aku bergari
tinggalkan daku terbelengu
kerna aku pembawa binasa
ilham dari nusa buta



p/s: tetiba aku melalut ni pehal?makna?? korang cuba cari kat google map la.. aku pon tak tahu pebenda aku bgtau ni..


0 Orang mengumpat: