Pages

Monday, August 3, 2009

Apa kejadahnya???

demonstrasi membantah ISA telah dianggarkan dianggotai lebih 20,000 orang. 29 orang telah didakwa termasuk kanak-kanak ngan masing2 ikat jamin rm500 untuk yang tua (dewasa) dan rm300 untuk budak (kanak-kanak).
dah la wat demo 2 x pikir panjang. x kesian ke ngan orang lain yang terpaksa menanggung susah akibat aktiviti x berpekdah 2 dan menanggung kerugian yang mencecah rm200 juta. dah susahkan orang, ha..korang la plak susah pasni nak bayar ikat jamin ngan naik turun mahkamah.
cuba la pikir ckit, apa kejadahnya wat demo 2. nak tentang ISA wat apa.. ada ke korang kena tangkap ISA? tapi kalo dah macam ni ada kemungkinan nak kena tahan ISA la. ISA 2 untuk orang yang nak mengancam keselamatan negara. jadi kalo korang dok diam2 kt rumah tak kan la ISA nak tangkap... cuba pikir baik2, korang yang buat aktiviti 2 dapat apa? cuma dijadikan 'ayam' oleh orang lain je...
aku bukan nak menyentuh tentang ideologi politik, tapi aku cuma nak korang pikir la balik perbuatan korang 2.
APA KEJADAHNYA BERBUAT BEGITU DAN APA YANG KORANG DAPAT???


*jangan biarkan diri anda diselubungi misteri......(ada kaitan ke ayat ni??)

3 Orang mengumpat:

Anonymous said...

Dpt kebodohan jelah......

Anonymous said...

Manusia nie bodoh bkn tahu apepun..Juz nak mberontak jer..Nak kutuk senang cm nak bt 2 ssh....

jai.jezz ^.~ said...

boleh la kalau nak mendemonstrasi pon.. tapi dorang buat tak kena tempat... cuber berhimpun kat stadium kew.. kiter kan rakyat malaysia.. kita pon ada HAK untuk bersuara.. yyeehhaa..!!!