Pages

Wednesday, August 26, 2009

Salam Al-Mubarak~

huih...sedar x sedar dh lima hari ramadhan menjelma.sekejap je rasa tup..tup.. dah dekat sminggu dah aku berpuasa.walaupun puasa ni syok~, tapi aku rasa takde orang sekarang ni yang boleh berpuasa se'syok' para sahabat dulu.lagipun zaman sahabat dulu, mereka akan bergembira apabila tiba bulan ramadhan kerana bulan ni bulan umat islam yang mana mereka boleh beribadat dengan lebih tekun sebagaimana sabda rasulullah s.a.w bulan rejab adalah bulan Allah s.w.t, bulan syaaban adalah bulanku dan bulan ramadhan ialah bulan umatku. para sahabat juga akan bersedih apabila tibanya hari raya kerana telah tamatnya waktu untuk mereka beribadat.berbeza dengan umat islam sekarang, kadang2 ada yang akan mengeluh apabila tibanya bulan ramadhan(ada ke sape2 yg terasa) kerana x sanggup untuk berlapar. sedangkan berpuasa itu adalah baik untuk menjaga perut . tapi kita akan bergembira pula pada hari raya kerana boleh pakai baju baru dan boleh kumpul duit raya.(rasa2nya, yg dah berkeluarga akan sakit kepala sbb kena keluar duit banyak sikit dari bulan biasa). Sbb kenapa umat manusia kena puasa rasa2nya aku dh post kt entry kisah penciptaan akal dan nafsu dulu. Cuma satu je yang aku rasa x best puasa kt KL sekarang, aku x boleh makan 'COLEK' lebih2 lagi colek perut...hu..hu.. kepada yang x tau apa itu colek, sila rujuk la kt member2 yang asal dari klantan.

2 Orang mengumpat:

jai@jezz said...

eh. dah seminggu ke kita puasa..?? ye kew..??

** ader tag untuk kamu.. :)

Unknown said...

ades~ kenapa juga aku yang di tag.... nk jawab..x nak jawab..nak jawab..x nak jawab..