Pages

Monday, October 25, 2010

Perempuan dikaca mata lelaki

Dari pengetahuan melalui naluri aku sebagai seorang lelaki dan juga dari pandangan beberapa orang lelaki, aku telah merumuskan bahawa terdapat beberapa ciri yang dinilaikan oleh lelaki keatas seseorang perempuan. Apakah benda yang lelaki suka tengok dari diri seorang perempuan? Ok, kat sini aku nak kongsikan sedikit info sudut pandangan seorang lelaki.


Lelaki sememangnya suka melihat perempuan yang cun, comel, lawa dan cantik. Tambahan lagi perempuan yang berkulit putih gebu dan bermuka licin. Walaupun kecantikan itu adalah subjektif, tapi mesti ada kan ciri-ciri yang sememangnya orang suka tengok. Aku bercakap hanya dari pandangan kasar sahaja iaitu yang lelaki suka tengok. Bukan lelaki nak ejas atau nak buat bini… memang tak dinafikan perempuan berwajah cantik memang lelaki suka tengok, tapi bukan semua berkenan nak buat bini. Sekadar suka memandang dan ingin memiliki adalah dua perkara berbeza.


Yang keduanya orang lelaki suka pandang dada perempuan. Ini adalah kenyataan dan jangan cuba kata aku seorang gila seks sebab berkata benda ni. Sememangnya buah dada yang besar dan menonjol amat gemar di intai oleh lelaki yang gila seks tapi hanya sekadar suka dipandang oleh lelaki yang normal.  Kalu dah sampai mengintai tu memang sah-sah la ko tu gila seks… tapi bukan semua lelaki yang mengidam untuk memiliki isteri yang berbuah dada besar.  Mereka hanya suka melihat tapi tak mahu memiliki. Ada juga lelaki yang mahukan isteri berdada saiz sederhana, dan ada juga suka yang kecik( ada ke yang suka kecik?).. tapi kalu dah jodoh, biasanya lelaki tak menghiraukan semua tu. Janji ada bini sudah.. soal saiz buah dada bukan ukuran sangat dalam memilih isteri. Jadi , kepada perempuan2, tak payah la nak pakai botox ke, botol ke, bagi membesarkan buah dada kerana si suami tak kisah sangat benda2 gitu. Cuma lelaki akan berpendapat isteri yang berbuah dada besar merupakan satu bonus. Paling penting, lelaki memang tak suka perempuan yang pakai botox apatah lagi memakai botol bagi membesarkan buah dada kerana kebanyakan lelaki sebenarnya sukakan kepada barang asli. Bukan hasil buatan dan tiruan apatah lagi yang di cetak rompak.


Benda ketiga yang suka dilihat oleh lelaki adalah bontot. Aku pon tak paham sebenarnya apa yang ada pada bontot. Aku tak suka pon tengok bontot perempuan apatah lagi bontot lelaki. Jijik je aku rasa.. tapi berdasarkan hasil bual bicara bersama lelaki lain, kebanyakkannya suka tengok bontot perempuan. Ada juga golongan dari kaum nabi Luth yang suka melihat bontot sesame lelaki. Yang tu dah out of topic. Tak nak dah cakap pasal tu. Berbalik kepada bontot perempuan, kebanyakan lelaki adalah amat handal dalam menentukan perempuan itu masih berdara atau tidak hanya dengan memandang bontot mereka. “ah.. yang ni dah jatuh.. tak de dara dah ni..”. “huish, yang ni montok lagi.. bergetah beb. Dara masih terpelihara..” .. “Fuyyoohh, bontot besar gila. Dapat yang ni, puas hati dowh”… antara ayat2 cinta yang diperkata oleh lelaki. Aku sebenarnya tak paham kenapa harus dinilai dari bontot. Tapi itulah hakikat antara benda yang dinilai lelaki.


Dan ketahuilah para perempuan, lelaki sebenarnya amat tak suka apabila perempuan pakai make-up. Lelaki biasanya lebih suka kepada natural beauty.. golongan lelaki pada kebiasaannya akan mengutuk dibelakang perempuan-perempuan yang suka bermake-up. Tambah-tambah lagi perempuan yang bajet cantik tapi hakikatnya tak berapa nak cantik. “ko tengok si Minah tu, pakai mekap tebal gila.. bedak dekat 3 kilo kat muka. Macam Pontianak dah aku tengok.” Lepas tu golongan lelaki akan ketawa beramai-ramai termasuklah aku sendiri. (>.<)

Jadi , kepada kaum perempuan, tak payah la pakai make-up tebal2.. nnt tak pasal2 lelaki dapat dosa sebab mengutuk. Aku rasa, sebab ni la yang paling banyak lelaki mengutuk perempuan… bajet cun, bajet hot…


Bagi ciri-ciri perempuan idaman pulak, lelaki lebih suka kepada perempuan yang beragama. Biar pon lelaki tu macam bapak setan, dia tetap nak bini yang macam malaikat.. memang datuk dajal la lelaki yang macam ni… bagi aku, memang la kalu boleh nak cari bini yang tahu pasal agama. Sebabnya, kurang2 ringan dah skit tanggungjawab nak mendidik bini. Bukan aku kata tak perlu didik, Cuma kurang skit sebab bini sendiri pon dah tahu.. jadi ringan skit didikan untuk bini. Tambah lagi, kalu ada anak2, kalu suami tak sempat or pergi outstation ke, kurang2 masih ada bini yang dapat menjaga dan mendidik anak2..tapi kalu dapat yang jahil pon aku tak kesah. Cuma kena kuatkan diri la skit nak mendidik. Sebolehnya tak mau la yang jahil terus.. tapi kalu dah jodoh nak wat macam mana..
kehendak lelaki ni bersesuaian dengan sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud, kahwini wanita itu (untuk dijadikan isteri) kerana empat perkara iaitu harta kekayaannya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka utamakanlah (dalam pemilihanmu itu) wanita yang kuat beragama, nescaya sejahtera hidupmu (Riwayat Bukhari dan Muslim). 


Antara lain-lain lagi yang lelaki nak wat stok bini ialah perempuan yang tak bersosial lebih2.. pegang orang tu, pegang orang ni.. macam kuih kat kedai la. Kalu orang tu pegang pastu letak balik. Orang lain pulak pegang, pastu letak balik.. korang ada selera ke nak beli dan makan kuih tu? Begitu jugak perempuan bertudung. Aku tak kata la perempuan yang tak pakai tudung tu jahat or jahil.. sememangnya ramai perempuan tak bertudung yang tak tinggal sembahyang. Tak buat perkara2 mungkar.. dan memang ramai perempuan bertudung tapi tak sembahyang dan dok buat benda-benda tak senonoh. Itu sememangnya berlaku.. tapi diibaratkan macam kuih tadi. Aku suka ibaratkan perempuan tu sebagai kuih.. sebab bila dimakan sungguh sedap, lembut dan lemak berkrim.. ;p kalu kuih yang dijual dikedai tu, korang pilih yang bertudung dengan saji or yang terbuka dan mudah dihinggap lalat?  Itulah perumpamaannya.. sesungguhnya rambut itu adalah aurat bagi perempuan. Cuba korang bayangkan, Seurat rambut menjana satu dosa bagi sorang bukan muhrim yang melihat.jadi berapa hasil yang terhitung bagi seorang yang melihat seluruh rambut? Berapa pula hasil nilai dosa yang didarab dengan 100 orang? Bukan aku nak mengutuk perempuan tak bertudung. Cuma memberi pesanan.mungkin ada perempuan yang masih tak tahu hal ini..mungkin!!.  Tapi bagi aku, memang tak kesah dapat calon bini yang tak bertudung. Tapi lepas jadi bini, memang aku akan suruh pakai tudung. Ini arahan, bukan rayuan…


Pilihan utama seorang lelaki kepada perempuan ialah manis dan sedap mata memandang. Bukanlah dikatakan cantik tetapi manis. Macam yang aku kata tadi, lelaki suka tengok perempuan cantik tetapi bukan nak memiliki. Lelaki suka kepada yang manis dan sedap mata memandang. Manis tu macam mana? Mestilah yang murah dengan senyuman, menjaga tutur kata,suka makan gula, pandai buat air Nescafe (yang ni hanya aku yang nak) kalu muka dok masam je, dok sebut perkataan2 mencarut, sape nk ambik wat bini oiii~ skali bila bercakap, “bang, lu tak beli ke susu tadi? Kan gua dah pesan kat lu tadi. Lu ni bodoh piang betol. Otak macam tenuk la lu ni bang..kan gua bagi stone cold stunner baru lu tau”.. ada ke bini cakap gitu kat suami???






 *macam ni ke perempuan yang diidamkan oleh lelaki??







 *pergh~ jelita nya membunuh kau.. pompuan lain pon sampai berpaling  sebab terlalu cun.. tapi....







*OH...NO!!!!!!!!!!!!!!!


14 Orang mengumpat:

Nik Evi said...

mantap entry kali ni. paling suka bab yg beragama tu ;) thanks for the nice sharing

shatooman said...

np.. gembira kalu org suka... ^^

Amy Syaquena said...

salam...

amy follow sini, siut la ingatkan aweks cun melucun mane tadi rupa2nya tipah tertipu huhuhu..lawak tol la

shatooman said...

thank follow amy~

Cik SHiNJU said...

Salam...

cun yer awek tu..huhuh..
dah ilang ciri2 kejantanan kecuali bila masuk toilet..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Carilah wanita impian mu wahai adik akak..susah nak cari yg beragama zaman sekarang ni..

memang nampak pelik pompuan make-up tebal....

dah ayu x yah make-up pun nmpk cantik,betul tak?

shatooman said...

tgh mencari la ni kak.. mmg susah nak jmpa skrg ni. sbb tu masih membujang. member2 ramai yg dh kawen..huhuhu~

memang majoriti lelaki x suka pompuan pakai make-up.lebih2 lg yg masih muda remaja.. x sesuai lngsg org muda pakai make-up.kan wajah semulajadi tu lebih ayu dan menawan~ ^^

vampire's lovex said...

thanx krna berkongsi2..:)

shatooman said...

np.. sy suka kalu awak suka~ xD

attention seeker said...

stok bini eh? huhuhu~

Unknown said...

Perempuan yg baik adalah utk lelaki yg baik... maka haruslah kita sebagai lelaki perbaiki diri dahulu. Dan kunci utama utk perkahwinan yg berpanjangan adalah SABAR....

Anonymous said...

Thanks for sharing. Perkongsian yg sgt bagus. :)

Anonymous said...

Terima kasih bagi idea about how actually men thinking about women..about make up about our looks..attitude and so on..so kalau rajin please share lg example what abou women yg suka bercerita does they like it or not.thanks !

Anonymous said...

Ya mmg betul..alhamdulillah akak mmg mmpunyai buah dada besar cup D 36 dan puting pun besar, putih gebu dan pandai msk..Bonus utk suami dan hubungan intim walaupun dh berusia 47 thn..tetap bergetah.