Pages

Tuesday, October 12, 2010

3 perkara menjadikan kita hebat

Masa tengah syok melabur kat jamban (-_-;) (perlu ke aku bagitau??) tetiba aku teringat kata-kata lecturer aku dulu... katanya, ada 3 perkara yang orang suka bercakap kat mana-mana pon. Kalo bercakap pulak mesti kita rasakan kita orang yang paling hebat dan paling tahu tentang benda yang di perkatakan tu... apa benda 3 perkara yang orang suka bercakap tu? siap rasa hebat lagi bila bercakap... 

yang pertamanya seks. semua manusia tak kira la lelaki ke, pompuan ke,pondan ke, gay ke, wahlal lesbian skali pon mesti suka bercakap pasal seks.. aku rasa memang tak de manusia yang tak suka pasal seks.. bahkan orang yang dah mati pucuk pon tetap nak berbini sedangkan tahu dia tak mampu nak puaskan isteri.. kalu x minat ngan seks aku tak tahu la apa nak kata... binatang yang tak de akal pon suka ngan seks. mak dia pon dia panjat... ye la x de akal kan.. yang aku heran, manusia yang ada akal pon boleh panjat mak dia.. sampai yang panjat nenek pon ada..astaga~ cuba perhatikan perbualan antara member2, kalo bercakap pasal seks, mesti ada macam-macam pendapat. ada yang kata gini-gitu, buat macam ni la pompuan suka...bla..bla.. doggy style..bla..bla.. gaya 69..bla..bla...lelaki kat bawah..bla..bla.. maria ozawa (jangan kata x kenal...aku lempang kan nanti) sememangnya sesiapa pon suka kalo bercakap pasal seks.. 

perkara yang kedua orang suka bercakap ialah pasal politik. pergi la kat stesen bas ke, kedai kopi ke, ramai yang suka bercakap pasal politik... tambahan pulak dengan politik negara yang kucar-kacir sekarang ni aku rasa, maka makin banyaklah modal untuk orang berbicara. Najib gini-gini..bla..bla...rokok harga naik..bla..bla... Anwar bla..bla.. liwat..bla..bla... Nik Aziz bla..bla...mencarut..bla..bla... politik wang..bla..bla.. skandal seks..bla..bla.... yang aku heran, kalo dah bercakap tu, macam kita ni kenal sangat ngan ahli-ahli politik ni.. yang ni dia gini-gini..yang dia tu gitu-gitu... dia ni baik.. dia ni suka lelaki.. padahal bertemu muka pon tak pernah, tapi siap tahu lagi latar belakang orang tu, orang ni... sememangnya kita hebat kalu bercakap pasal politik.

yang ketiganya sukan. kalu dah bercakap pasal sukan semua orang akan memberi pandangan masing-masing..lagi-lagi sukan yang dia minat. cuba perhati masyarakat kita lebih-lebih lagi di kedai makan yang ada TV (siaran bola la paling ramai orang tengok), asyik-asyik pasal bola.. sukan tu, sukan ni.... ko tengok, ronaldo tu main lembik je..ni mesti lembik lutut kes kuat tttuuuuuttt (pengunaan ayat yang tidak bersesuaian terpaksa ditapis) rooney tu bla..bla... berlagak..bla..bla..huduh..bla..bla.. messi bla..bla..lincah bla..bla.. kaka hensem..bla..bla... alex ferguson bla..bla..indra putra bla..bla.. aidil bla..bla..rita bla..bla... deyy, sampai dunia artis pon terlibat dalam arena sukan~

ahh.. kan memang terbukti orang kita suka bercakap pasal 3 benda ni. sape-sape je..dimana jua pada bila-bila masa...cuba renung-renungkan. anda juga begitu?? 


*Apa kaitan antara ketiga-tiga gambar di atas? aku pon x tau apa perkaitannya~  korang pikir la sendiri...


p/s : semasa sedang menulis entry ni, aku dengar kabar ada penyokong pasukan bola Kelantan mati kena hentam ngan penyokong pasukan bola Selangor... ish~ bodo betul la manusia sekarang ni. pasal bola pon nak gaduh sampai berbunuh... sebelum ni orang takut nak tengok pasukan Kelantan beraksi pasal penyokong Kelantan suka mengamuk.. sekarang keadaan dah terbalik. penyokong Selangor dah tunjuk aksi. nasihat aku, dari korang dok bergaduh, bertumbuk hanya sebagai penyokong tu.. baik korang g masuk gusti ke, boxing ke.. lagi best lanyak orang. siap di sanjung lagi kalu dapat pukul orang.. ni main gaduh tepi jalan, kena kutuk maki ngan orang je la...

update : pasal penyokong Kelantan yang mati tu, ada dengar pasal dia sesak nafas. ada jugak yg kata kena belasah.. x pasti la aku yang mana betol...just dgr kabar dari mulut ke mulut ( bukan CPR or beromen ok...) positivkan pemikiran anda sebelum anda dinyahcas kan..

4 Orang mengumpat:

fendi_scropio said...

salam...sblum itu,,aku nk gelak skit sbb idea yg come lote supo aku nie..hahah
maknonyo aku nk pilih hok pendapat 2 n 3...bru gaji byk skit..hahha n halal

shatooman said...

wkmsalam... x yah nk pilih2 la.aku bkn nk sebut pasal kerjaya~ tp pasal benda hok orang suka kecek :p
semua orang suka kalu kecek pasal 3 benda ni..x kira masa, x kira dok mana.... :)

kucheng jalanan said...

maria ozawaawa

shatooman said...

aku tahu mu peminat fanatik dia.. sbb tu aku letak gambar..wakakaka