Pages

Sunday, October 17, 2010

Perempuan dan Betina

"Anaknda tak mau kawin dengan anak-anak menteri ni semua"

"kenapa anaknda? bukankah semua anak-anak menteri cantik2?"

"Anaknda hanya mahu berkahwin dengan perempuan"

"Anak-anak menteri semuanya perempuan. perempuan yang macam mana lagi anaknda mahu?"

"mereka semua ni bukanlah perempuan tetapi betina".


Teringat dialog allahyarham Tan Sri P.Ramlee dalam kisah musang berjanggut... hurm~ jika difikirkan, memang berbeza antara perempuan dengan betina.. senang cerita, perempuan ni yang boleh jaga harga dan maruah diri. yang betina plak memang tak de harga diri.. kalu bercakap pasal maruah, mengaku bermaruah. tapi dok buat benda2 yang tak bermaruah dan tak bermoral...

zaman skarang pon aku tengok dah makin ramai betina dari perempuan.. pantang jumpa lelaki atau lebih tepat digelar jantan, mula la nak menggedik. perempuan betina skarang memang mudah dijinakkan dan di buat macam anak patung oleh jantan2.. kadang2 perempuan yang elok pon boleh di'betina'kan oleh sang jantan. some say, perempuan jadi begitu sebab lelaki la yang nak dia jadi begitu. demi cinta, dia rela berkorban dan buat apa saja demi lelaki tercinta. wadafak~ hello... NAH!! aku angkat jari tengah dulu..

cinta??? sayang?? serahkan segala-galanya?? eeiii~ geli bulu idung aku..padahal tadi je baru aku potong bulu idung..tapi itu hakikat bila mana naluri perempuan tu memang mudah termakan pujuk rayu jantan. jantan bagi ayat2 manis skit, puji2 ckit, taburkan janji diana ckit,belanja pulak..pastu jantan said, " yang, boleh la kita ehem..ehem...". pastu ambik video.."ala...ni untuk stok simpanan peribadi.." si perempuan ni pon ikut je la.. sebab dah tangkap cintan habis...tup-tup tetiba je perempuan ni jadi femes.. ye la.. jadi tumpuan kat internet.

bila dah abis milo, tin milo pon dibuang la merata-rata...sang jantan berkata, "ko dah tak suci lagi.. mana layak nak jadi bini aku. aku nak bini yang elok". so, byebye la sayang.. kau dan aku tak mungkin bersatu biarpun dah bersetubuh.. tinggal la si betina bersama zuriat haramnya.. pastu terjadi la plak kes pembuangan anak kucing dan anak manusia secara berleluasa...Di sini kita nampak betapa bodohnya perempuan itu kerana begitu mudah menjadi betina hanya kerana love is cinta.. i lap u..u lap me... u run, i run...u jump, i just look and said byebye...

aku nak ingatkan kaum pompuan semua.... jangan la ikutkan sangat kata-kata jantan ni. kalu nak bercinta pon, biar ada batas.. pandai2 la tanamkan tekad agar tak melampaui batas.. nafsu memang susah dikawal.. tapi try jangan ikutkan sangat nafsu tu.. tak mati pun kalu tak ikut nafsu..kalu jantan nak tinggalkan korang, biarkanlah je... ramai lagi lelaki yang baik macam aku ni.. (-_-;)

Janganlah kamu wahai perempuan mudah di betina kan oleh sang jantan.. kadang2 aku pelik, tengok perempuan cantik2.. tp couple ngan mamat yang cam gaban gampang.. last2 kena tinggal jgk ngan mat gampang tu.. kes??? abis milo sudah.. pastu ko ingat senang2 ke lelaki lain nak terima ko yang dah takde milo. bagi kasi tin kosong, siapa mau??

Ingatlah perempuan, jangan nak menyalahkan si jantan kalu dah di tinggalkan. sebenarnya korang yang cari pasal tu kenapa?? cinta tak perlu dibuktikan.. biarlah ia lahir dari hati..jangan cinta hanya kerana nafsu seperti kambing.. acap kali aku berfikir, kenapa la lelaki suka mempermainkan perempuan.. dan kenapa perempuan begitu bodoh percaya dengan lelaki.. sampai sekarang aku masih tak mengerti... dan sampai sekarang aku masih tertanya-tanya, kenapa perempuan yang elok tidak ditemukan dengan lelaki seperti aku. kenapa mesti perempuan ditemukan dengan jantan yang suka membetinakan mereka.....aku kesian tengok perempuan yang mana setia gila ngan cinta mereka tetapi akhirnya dipermainkan....

aku bukan kata semua perempuan macam tu.. tapi kepada perempuan yang memang buat pape tak pakai otak. aku tahu masih ramai perempuan yang cerdik dan tahu bezakan yang mana baik, yang mana buruk..tahu menjaga maruah diri. tapi percayalah, perempuan memang mudah diperdaya oleh lelaki. Ingatlah perempuan sebelum kamu menyesal...(mati la aku kena attack ngan perempuan lepas ni..)






*ni lah bukti cinta sejati..."yang..buka towel plak.. abang nak ambik gambar ni..nk wat koleksi peribadi (nanti abang upload kt internet, baru femes ayang)"








*kalu jadi perempuan kan lebih ayu dan menawan... (maaf kakak n adik, kena jadi model diblog ni  ;p)






 *Ni apa??? Bapuk tak de kena mengena dengan entry ni...aww~ nyah ko dari blog aku..


p/s : aku hanya nak memperingatkan perempuan2 sekarang agar jangan mudah jadi betina hanya kerana sorang jantan... tolong jaga maruah dan diri anda. tak payah nak buktikan cinta dengan berbogel kat si jantan. kepada betina2, tolong kembali ke pangkal jalan.. sesungguhnya pintu taubat sentiasa terbuka.. 

p/s ke-2 : aku tulis entry ni bukan pasal aku dengki tengok orang lain dok kapel.. walaupon aku bujang yang tak laku, tapi aku rela begini dari dok wat benda tak senonoh.. stakat ni syukur la aku masih ada teruna~ xD

p/s3 : kepada kak ngan adik serta family, maaf ekk sebab dah masukkan gambar kat sini.. tak jumpa gambar yang sesuai dari encik google. terpaksa rompak gambar kalian yang comel ini... hahaha~ larikkk......(mampus aku bila balik kampung nanti)




27 Orang mengumpat:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Memang sedih perempuan dah tak selayaknyer kita panggilperempuan...wanita,gadis.Duniamakin maju,namun wanita kita seolah2 makin mundur.Malunyer kerana imej islam tercalit lumpur.Dah la lelaki pun nak jadi pompuan zaman sekarang.Pening2 dengan dunia sekarang..adoiiii.

missSenget said...

hohoh...suke entry ni~!!

shatooman said...

Lydia : kadang2 rasa meluat tgk pompuan yang x de akhlak ni.. tp paling kesian dengan pompuan yg dipermainkan dengan lelaki...

miss: harap2 kaum pompuan lebih berhati2 lepas baca entry ni.. jangan ikutkan sgt kehendak lelaki seandainya blum kawen. nnt diri sndr yg merana.. lelaki x rugi pape pon..

niesh™ said...

perempuan zaman skarang ni cepat termakan dengan pujuk rayu, lepas tu nanti terkapai2 bila kena tinggal. kalau lelaki tu betul2 syg kan kita, dia tak rasa dulu. betul tak? ;)

eka said...

betol betol betol , lagi bagus kalau xde boypren . sebab kalau ade boypren mcm 2 leyh jadi . pegang tangan tu perkara biasa untuk org bercouple . kalau macam tu still nak panggil perempuan lagi ke ? harap harap x . sikit jer laa perempuan kat dunia ni , sebab sikit jer perempuan yang rasa couple itu haram macam aku . HHAHA !

Cik Su said...

mak aih...sexy gile..tak cukup kain

shatooman said...

niesh : betol3x...

eka : x salah kalu nk bercouple. tp biar ada had..x de pekdah pon nk main pegang2. ada yg kata, kalu x touching, maka x caring la.. what the.......~

cik su : gitulah pompuan zaman skrg..nk kata x de duit beli baju, air kencing setan boleh plak minum.. harap2 cik su dan semua reader disini x mcm tu..

mia said...

perempuan, gadis, wanita, betina..semua ada otak..bole fikir kot..egat mak ayah selalu..

shatooman said...

mia : yup..ingatlah mak ayah slalu.. ingatlah keluarga yang menyayangi kita.. jangan sesekali conteng arang kat muka mereka apatah lagi conteng dengan cat nippon paint..

diana said...

geli betoi tengok diaorang ni..

maCy said...

ya Allah jauhkan la dari kaum kerabat, bangsa melayu, paling penting muslimah kita jadi cmni~

NiaNurani said...

dulu sy paling marah klau perempuan di panggil betina..tp bhasa apkh yg paling sesuai utk mnggambarkan keadaan di atas..hurmmm...

~ya Allah, Kau peliharalah ibuku, kakak2ku, adik perempuanku, shbt2 muslimahku dan saudara muslimatku agr dijauhkan drpd mnjadi "BETINA"~aminn..

shatooman said...

NiaNurani: tapi kalu di Klantan, orang pompuan biasa dipanggil tino dan org lelaki di panggil jate. bunyi agak kasar tapi kadang2 ia nampak lebih berbahasa.. contohnya macam ayat : "ni orang tino ambo". maksudnya "ni la isteri saya".. ayatnya lebih lembut berbanding "ni bini aku" :)

kalu betina ni lebih merujuk kepada 'tino garik' kalu di klantan..

kinabalu said...

Bro.... wa bagi " 1000 A" untuk entry ni... wahai aweks2 kat luar sana.... [ yg terbaca............. ] INGAT!!!! Lelaki tak rugi pun 1 sen... bilamana "kamu" berubah menjadi betina.... dan tak senang untuk betina menjadi perempuan semula...... kalu betina2 ni nak hentam laki2 atau jantan2 ni.... boleh................. tapi!!!! hah!!!! ada tapi............. tak sampai kemana pon... umpama korang meludah ke langit...... permainan cam ni mudah jeeeeee....... sesiapa yg kalah ...... "buncit" la... jadi nye.... kan?kan?kan????

kinabalu said...

jagalah diri sendiri.... sebelum "dia" menjaga kamu wahai perempuan!!! takyah nak dedah sana sini..... isteri aku kat rumah tu pon takde dedah sana sini dari dulu..... tapi... teeeeettttttaaaappppppp cantekkkkkkkkkkkkkkkkkk..... walau pon dah ada 2 pasang anak! Tolong jangan jadikan diri korang cam " PUBLIC TOILET" ikut suka saje sesiapa nak bubuh.... tut...tut...tut.............. hahahahaha.... kecian korang ( betina ) kan??kan?kan??

shatooman said...

tq kinabalu... mudah-mudahan kaum pompuan kena beringat la lepas ni.. jangan la jadi betina kerana cinta~ jangan la sampai dirimu digelar betina.. ish~ hinakan bunyinya...

Kyra said...

:(

sangat menyedihkan , mintak2 kyra dijauhkan dari benda2 ni .

Halimatun Sa'adiah said...

thanks wat entry yg mgingatkn kaum perempuan..
moga ku di jauhkan dr noda2 dnia ni..
wnita hiasan dunia..seindah hiasan adlh wanita solehah...

MiSzy DiaN said...

singgah dri blog Bro.. hahaha.. nice entry.. bnda baik jadi tauladan.. benda buruk jadi kan sempadan.. :)

cik pulau said...

semoga Allah sentiasa memelihara cik pulau agar sentiasa jadi perempuan dan bukan betina..

semoga jugak para betina tu kembali ke pangkal jalan.. ^^,

fyna said...

nice entry...
suke ayat yg terakhir tue..
:)

shatooman said...

kyra : smoga jauh dari semua kemungkaran tu..

halimatun : indahnya dunia kerana dihiasi oleh perempuan yg indah~

miszy dian : tq.. buangkan segala yg buruk, ambilah yg elok.. :)

cik pulau : amin..smoga mereka dpt berubah

fyna : tq fyna ^^

shaerin said...

ehem , kalau lelaki itu syang itu perempuan , lelaki takkan sentuh maa .

sayang diri sndr dulu , baru syg lelaki :)

cik faten said...

terima kasih kerane memperingati kaum hawa..... saye pon pelik kadang2.. kenape perlu mempercatai lelaki yang belom tentu menjadi hak kiter??? senang2 je dok serahkan diri kan?? penat mak ayah kiter bela dari kecik.. sekali di hancuskan oleh seorang lelaki yang di gelarkan jantan.... ape2 pon sebagai wanita.. jadilah seperti buah epal yang diaats pokok, walaupon susah digapai ttpi percaye la.. hanye lelaki yang betul2 hebat saje dapat memetik anda... jangan jadi seperti epal yang mudah menyembah tanah... kelak hanye akn dipijak-pijak sajew... :)

shatooman said...

shaerin : betol tu..lelaki yg sayangkan perempuan tu, x kan sentuh mereka..yg akan sentuh hanyalah jantan2..

shatooman said...

cik faten : masih x dpt nk memahami pemikiran mereka.. yg penting, jagalah diri..jgn sesekali memberikan diri kpd jantan yg suka memujuk rayu..

Cik Tia said...

banyak faktornya kenap hal macam ni boleh berlaku. kena selidik sampai ke akar umbi dulu. apapun , perempuan memang kena pandai jaga diri. jangan mudah termakan kata-kata lelaki ..