Pages

Sunday, August 21, 2011

Koleksi Peribadi

Sering kita dengar berita artis-artis yang kantoi berbogel, berbikini, beraksi di ranjang, minum arak, isap dadah.. diorang kantoi apabila video-video dan gambar-gambar yang membuktikan aktiviti diorang tu jatuh ke pihak yang 'tak boleh diharap'.. 'Pihak yang tak bertanggungjawab' ni kononnya akan menyebar video dan gambar tak senonoh tu melalui bluetooth, upload kat pesbuk, upload kat blog, kat prenster dan sebagainya..

Bila dah kecoh isu depa berbogel ke, berbikini ke, diorang akan salahkan pihak yang menyebarkan.. kononnya itu koleksi untuk peribadi.. bukan untuk tayangan umum.. bila masyarakat dok kutuk, maka diorang pun akan meminta maaf.. kononnya dengan meminta maaf kat masyarakat, kesalahan diorang akan dilupakan.. hmm, ngan Tuhan tak tahu la diorang minta maaf ke tak.. Puas aku berfikir, mestikah ada koleksi peribadi kita yang dalam keadaan yang aib? perlu ke kita simpan video-video dan gambar-gambar bogel kita? stakat nak tengok diri sendiri yang bogel, bukak je la kain tu.. tengok depan cermin.. Apa ke tolol sangat perlu rakam gambar, buat video bagai tu?


Kalu terasa gian sangat nak tengok gambar bogel, video lucah, search je kat internet tu.. berlambak!!! tak perlu meng'gian'kan diri untuk berlakon video lucah mahupun bergambar bogel.. kerana ke'tolol'an diri untuk merakam aksi sendiri maka terhasillah gambar-gambar awek melayu bogel, awek ttuuutt..tuuttt.., melayu 3gp dan sebagainya.. saranan aku, tak payah la nak buat gambar-gambar dan video-video yang tak senonoh diri tu sebagai koleksi peribadi.. Yang laki bini pon, tak payah la nak rakam dan simpan aksi korang tu.. kalu terasa nak tengok, baik beraksi sekali lagi.. kang dapat kat orang lain video dan gambar tu, haru je dunia kamu itu... yang tak femes akan femes.. yang dah femes semakin femes..


*Apa perasaan korang bila gambar peribadi korang macam ni tersebar? bangga??



p/s : baik aku simpan gambar power rangers untuk koleksi..

7 Orang mengumpat:

omurice said...

artiskn...biasalah...publisiti murahan lagipun dorangkn bebas...tak pandai dh nak bezakn mana baik dan buruk....tak pe anti dh tua bertaubat la tu...

FaizalSulaiman said...

hahaha

nama artis je mesti nak gambar hype2, seksi2.

Farah Awang said...

aku pernah simpan gambar bogel aku sendiri
tapi delete dah
sbb adik2 aku asek nak main fon tu
hahah
rare x?

:P

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hehe..pelik je ambik gmbr bogel sendiri...kurang pekerjaan berfaedah betul lah budak2 skrg ni!(eh..budak2 ke?)

cik paja hanim said...

pelik2 org skang..mungkin dia rase kalo amik gamba bogel sendiri lebih fotogenik berbanding depan cermin..fotogedik gilerrr...uhuh

shatooman said...

omurice : artis hanya disebut sbb public figure.. yg x artis pon rmai yg buat.. brlambak video 3gp melayu..ekeke

FaizalSulaiman : dunia skrg dh makin pelik..

Farah awang : fuhh..rare gile..hahaha.. nasib baik dh tobat~ ekeke..

akak LM : mmg sgt pelik..kalu bdk, org x nk sebar pown~ hahaha.. ni dh taraf mak budak, tp mmg x de kerja kot..

cik paja hanim : mgkn mereka suka berfotogedik..mungkin... ;p

Anonymous said...

hehehe...