Pages

Friday, August 19, 2011

Apa jenis manusia

Manusia ni memang macam-macam jenis punya perangai.. lain kepala, lain bahasa.. Ada yang sombong, ada yang suka berkawan, ada yang suka mengutuk, ada juga yang suka memuji.. Al-kisah, ada la sorang teman tu.. baru-baru ni sering ditimpa masalah.. dan aku jugak la yang dicarinya untuk mengadu.. Yang boleh aku bantu, aku cuba bantu sedaya yang boleh.. yang tak mampu, aku cuma boleh nasihatkan je la.. beri jalan penyelesaian yang terbaik..

Pukul 10 malam dia call, aku jawab.. pukul 3 pagi dia mesej aku balas.. pukul 7 pagi dia call aku jawab, pukul 2 petang dia mesej, aku balas.. pendek kata, tak kira masa dia akan cari aku untuk meluahkan masalah beliau.. aku habiskan kredit telefon 20, 30 hengget, takpe la..teman punya pasal.. aku habiskan duit 2,3 ratus, tak pe la.. kawan nak guna.. aku habiskan masa aku seharian sampai berminggu, ok lah.. luangkan masa untuk kawan.. aku perahkan kudrat tulang 4 kerat dengan berpenat lelah pon, takde masalah.. kerana teman.. bila dah lama, aku pon tanya la sikit.. macam mana ngan masalah dulu? sekarang ok ke? jawapan dia hanyalah, "kenapa ko nak sibuk pasal hidup aku?".." jangan nak sentuh pasal peribadi aku!!" 

Ohh.. begitu rupanya balasan yang diterima..Salahkah aku untuk bertanya? tetiba aku rasa aku memang seorang penyibuk.. ok, aku janji..mulai hari ni, aku takkan ambik tahu lagi pasal ko.. ko nak panjat pokok kelapa, pastu terjun pon aku tak kesah.. Jangan lagi cari aku lepas ni.. Apa jenis manusia la ko ni??



4 Orang mengumpat:

shaerin said...

hehe . sabar jelah .
maybe dea presure lg kowd .
huuu ~

Ajeyy Rawk said...

salam ziarah :)
jemput laa datang jenguk entry terbaru saya yer .. :D

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/08/hasil-edite-gambar-dengan-picnikcom.html

FaizalSulaiman said...

kalau dah namanya kawan....kawan comes and go..

H. Autumn =) said...

siapakah gerangannya?sila reply di fb,haha