Pages

Wednesday, August 24, 2011

Baju Raya

Sekarang ni mesti pakat dok sibuk nak mencari baju raya kan?? golongan ibu-ibu dan bapak-bapak mesti dok pening sambil sesekali mengira duit kat dalam wallet tu..hahaha.. Al-kisah, petang tadi, aku pergi la ke kedai baju untuk menemani sorang member tu nak belikan baju raya untuk anak-anak dia.. tanpa di sangka-sangka aku pulak yang telah terbeli baju untuk aku sendiri..hehehe.. tahun ni aku taknak pakai baju melayu.. aku dah beli jubah untuk raya. dah lama rasanya aku tak pakai jubah ni~ berlagak alim la konon..mana la tahu, nanti aku gi join geng tabligh ke pulak..hahaha..

Dalam keseronokan membeli baju tadi, aku terpandang la contoh-contoh baju yang digantung kat kedai tu.. macam-macam pilihan..akhirnya aku terpandang kawasan baju kebaya.. perghh..kebaya moden la konon.. rasanya aku taknak panggil kebaya moden tapi aku nak panggil kebaya bogel.. makin lama, makin teruk fesyen sekarang ni.. tapi aku rasa, kebanyakan orang perempuan sekarang memang suka kalau dapat pakai baju kebaya bogel ni.. makin tahun, makin sikit kainnya yang tutup badan.. 

Dah beberapa tahun trend baju kebaya berlengan nipis ataupon transparent ni menjadi kegilaan para perempuan.. boleh nampak ketiak dia..kalu ada yang tak cabut bulu ketiak, uiishh..memang seram gila la kita menengoknya.. tadi aku terlihat lagi kebaya yang lebih moden lagi.. kalu lelaki tengok, memang meleleh air liur wa cakap lu..

kebaya bulu ketiak ni dah jadi fesyen lama..     









Kebaya bogel....memang ummpph..



Ada ke patut baju macam ni pon dibuat..baik tak payah pakai baju terus.. sehelai baju tu transparent terus.. cuma menutup dibahagian dada dan bontot sahaja.. pusat pon terdedah, peha pon terbuka..apa kejadah fesyen lagu ni?? Mungkinkah ada perempuan yang gila ingin membeli dan memakai kebaya bogel ni? rasa-rasanya memang ada.. kalu nak beli dan pakai aku rasa tak salah..dengan syarat hanya memakai depan suami~ kalu pergi kehulu kehilir dengan baju ni, memang sah, otak korang ada something wrong..



p/s : kalu ada perempuan yang pakai kebaya bogel ni, rasanya pasti setiap lelaki yang memandang akan terpegun..OMG!!OMG!!!OMG!!!!!!


4 Orang mengumpat:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kebaya bogel?keh3...ampun..seumur hidup akak mmg tak pernah pki kebaya bogel ni.ishh !!

tp hr tu hubby kata kat bazar ramadhan ada pompuan pki camtu..ramai org dok toleh2 , mmg seksi giler.bln posa lak tu..haha.

wahh pki jubah adik akak ye?mmg cantik dan kemas bergaya ngan jubah kan?akak suka,ops..termasuk kat puteri ye?hehe,sori kesilapan teknikal, patutlah akak lmbt smpi kat blog ni, rupanya tak jmp dlm bloglist putera..hehe

FaizalSulaiman said...

kebaya bogel.LOL

Tapi masa aku beli baju raya haritu mang banyak pesen2 kebaya 'kain langsir' ni.nipis giler.rasanya tak pakai inner tapi yg dalam tu macam korset je aku tengok

Fiza A said...

hahaha..mmg patut dpnggil kbya bogel. ada plak pkai kbaya bogel tu,pastu pakai tudung!..mmg puiiii!..

amboih pkai jubah..lain dr yg lain ni..btl.mna taw nnti org len ikut.hehe..

shatooman said...

akak LM : mmg bongok perempuan tu.. sengaja nk kurangkan pahala puasa org lelaki. hmm..tahun ni nk merasa pakai jubah plak..asyik tgk org je yg pakai..hehehe


FaizalSulaiman : mungkin perempuan skrg minat kebaya bogel gitu kot~ hmmm..aku x tahu sgt pasal kain ni..pario lah, paria lah... ;p


Fiza A : ada jgk yg bangang tayang bodi tapi pakai tudung?? ish3x.. saje nk try pakai jubah..lama dh x pakai. :)