Pages

Thursday, August 4, 2011

status paling banyak

Setiap kali bulan puasa, aku tengok kat wall pesbuk member-member paling banyak dok post status pasal juadah berbuka ngan juadah bersahur.. asyik-asyik tulis kat wall , "Hari ni berbuka ngan air kosong dan sebiji kurma"..  " hari ni hanya minum sirap dan nasi goreng"... "menu sahur hari ni hanya milo suam".. bukan aku nak kutuk atau menghina, tapi rasanya aku dah bosan dok ngadap post yang sama je setiap hari.. 

Yang herannya, takde pulak yang post "hari ni aku berbuka ngan capucino blended 4gelas ngan nasi 3 pinggan yang cuma berlaukkan ayam tandoori, ikan patin gulai tempoyak, ayam goreng halia dan daging masak merah..".. kebanyakan post yang dibaca hanyalah yang mengamalkan sikap bersederhana.. tapi bila di tanya secara bersemuka, "apa menu kau berbuka hari ni?" jawabnya macam-macam.. "air sirap bandung 3 gelas, air kelapa 3 gelas..maklumlah panas sekarang ni".. "makan pulak sampai tersadai kekenyangan..nasi 2 pinggan, lauk ayam goreng berempah, daging bakar ngan telur bungkus..fuhhh!!!" sambil menepuk-nepuk perut...

Kenapa tak boleh nak post benda lain skit kat pesbuk? asyik2 senarai menu berbuka ngan sahur je.. rimas dah aku ni..ekekeke... cuba la ubah sikit contohnya "hari ni aku puasa penuh".. "hari ni aku terminum air sirap. aku lupa sedang berpuasa lalu teruskan saja memakan nasi..." "hari ni aku berebut aiskrim ngan adik aku sebab tak tahan panas".. dengan status begini, maka kita akan kelihatan lebih bangang.. barulah lebih ummmphh~ 




p/s : takde idea nak update blog.. sekurangnya, aku dah bazirkan masa korang selama 5 minit untuk membaca entry ni.. sebaiknya, baik korang gi baca Al-Quran pasni..hahahaha

p/s 2 : maaf kepada sesiapa yang terasa.. aku hanya taip secara spontan kerana kekeringan idea.. ampunnn!!!

1 Orang mengumpat:

Ayuni said...

betul jugak, semua menda nk report kt org ramai....