Pages

Thursday, October 14, 2010

Kisah Teladan

Siyes aku tergelak lepas tengok cerita sang kancil dengan buaya ni.... bukan sebab criter dia terlalu lawak pon.. tapi memori tu... Aku ingat lagi, masa kecik2 dulu slalu tengok cerita ni kat RTM. selalu ada je cerita rakyat & teladan... seingat aku, banyak lagi episod sang kancil ni... ada kancil dengan buaya, kancil dengan kerbau, kancil dengan monyet... budak2 yang sebaya aku, dalam umur 20-an mesti pernah tengok criter ni..kan??kan??

  
 

sepandai-pandai kancil pon, jadi bodo jugak akhirnya.. sebab tu jangan suka menipu. jangan pentingkan diri.. aku sebenarnya tak suka ngan kancil ni sebab dia suka menipu.... bukan bijak mencari jalan penyelesaian..

4 Orang mengumpat:

missSenget said...

teringat cerite monyet yg tamak..die mkn cili..hahaha

FaizalSulaiman said...

citer kat TV Pendidikan best.byk teladan..

mia said...

hahahaa..teringat zaman doluu-dolu..thanks singgah blog saya ek...da follow kamu oke..tqvm!

shatooman said...

zaman dulu2 best... zaman skrg ni, ada lagi cerita teladan cam ni.. tp dlm bntk 3D... x best dh.