Pages

Wednesday, July 28, 2010

Si hodoh yang dikehendaki


Ntah boleh percaya ke tak, sekor menatang boleh cecah harga ratusan ribu ringgit... kawan aku tengah sibuk nak cari menatang cicak ni.. omputih panggil menatang ni Gecko, kalu dalam Bahasa Melayunya di panggil Tokey. kalu di terjemah kat  Kelantan, di sebut ibu tokke.. 

Biasanya menatang ni duduk kat kawan hutan atau kayu lembab.. kata kawan aku dari Sabah, menatang di tengah femes kat Sabah. sampai ada yang bunuh orang pasal sekor menatang. Hurm~ dengar kata, harganya dalam 100g lebih kurang RM 100,000. maknanya kalu dapat sekilo, dah dapat sejuta... WOOWW!! jutawan la kalu sape2 yang jumpa menatang cicak huduh yang berbintik ni.

Masalahnya, saper yg jadi buyer menatang ni? kata orang (bukan aku yang kata) menatang ni boleh digunakan untuk mengubati kanser, HIV, dan apa penyakit ntah... mengikut cerita orang tua (tapi yang bagitau aku, orang muda) menatang ni kalu dia gigit orang, dia dah tak lepas dah selagi tak dengar guruh di langit.. kalu menatang tu pekak, nasib korang la... yang paling best tentang menatang ni yang aku dengar, dia boleh susut berat badan dengan mendadak kalu tahu diri beliau akan dijual. memang dasat jugak menatang ni ekk... x yah makan jus mate 5 pon boleh turun berat ngan cepat. jadi sesape yang menginginkan badan yang kurus kering, boleh la belajar ngan menatang tokey ni.

 
 *ni lah rupa menatang tokey yg hodoh dan mahal ni....




2 Orang mengumpat:

fendi_scropio said...

hai..natam ni ore pero loni

shatooman said...

pero la mugo nate mahal... tp gak, nk keno cari cirik, belalang nk wi make...