Pages

Tuesday, July 26, 2011

Spek Hitam

Aku suka melihat koleksi spek hitam yang bermacam-macam bentuk dan gaya.. dari yang harga beratus mahupon yang spuluh hengget kat pasar malam tu.. Yang peliknya, walaupon aku suka tengok, tapi aku tak kumpul pon buat koleksi peribadi.. sebabnya aku bukanlah orang yang suka pakai spek hitam walaupon di bawah panas terik.. kalu pakai pon jarang-jarang masa nak ambik gambar.. Kononnya nak kasi lebih hensem kot~ ekekeke...

Yang lebih menghairankan aku, ada sesetengah manusia ni suka pulak pakai spek hitam sepanjang masa.. tak kira waktu..pagi, petang, siang., malam sentiasa berspek hitam..macam datuk kame dalam cerita dragon ball tu.. entah la apa pemikiran diorang kalu pakai spek ni.. tengah malam-malam buta pon pakai spek hitam.  nak makan pon pakai spek hitam.. nak berak pon masih pakai spek hitam.. mungkin diorang ni merasakan diri tu terlalu hensem.. aku gunakan istilah hensem sebab kebanyakan manusia yang sentiasa berspek hitam ni adalah lelaki.. perempuan pon ada tapi tak la selalu dijumpai. Perempuan yang selalu pakai spek hitam yang aku kenal hanyalah akak LM. tu pon sebab dia tak tahan dengan kepanasan kat Qatar. dah balik Malaysia ni,mungkin dah tak pakai kot~

Sampai sekarang aku masih tertanya-tanya, apa kejadahnya memakai spek hitam di waktu malam? dah la persekitaran pon dah gelap, pakai lagi spek yang gelap.. orang buta pon reti masa mana nak pakai spek tu.. bukan sepanjang masa melekat..hmmm, hari ni pon, pagi-pagi lagi aku dah jumpa ngan sorang mamat kat kedai makan..sambil minum air teh, spek hitamnya tak lekang dari depan matanya sampai baca paper pagi-pagi pon pakai spek hitam.. errr...bro, lu rasa diri lu tu kacak sangat ke??


*kenapa artis suka pakai spek besar??



0 Orang mengumpat: