Pages

Thursday, November 17, 2011

Seksi dan seksa

Sekali lagi kita digemparkan dengan artis kontroversi yang bodoh tak habis-habis.. dulu pernah gempar apabila gambar bogelnya tersebar ke internet dimana tertayang sekor anak pontianak bersama boiprennya yang sedang menghisap tetek.. uiii..kalu dia tu adik aku, dah lama aku tangan-tangankan serta kaki-kakikan.. bila dah senyap tak berapa lama, kini kecoh pula bergambar kat majalah dengan seksi meksinya..kononnya mengancam la bergambar ngan muka teran berak sambil tayang lurah tetek.. Lebih menyedihkan bila baca komen dia sendiri.. "alah, seksi je pon..bukannya berbogel.." dan tambahnya lagi, "biarlah dosa tu saya yang tanggung sendiri..".. Baginya, gambar tu memang akan jadi kritikan hebat masyarakat, tapi dia selamba je jawab, "orang ni semuanya tak betul..buat itu salah, buat ini salah.."

Amboi..amboi..selamba badak air je dia punya jawapan..Apakah anak pontianak ni memang takde agama? cakap ikut sedap je.. Aku ni manusia dan memang aku tak layak nak menghukum sesama manusia.. tapi bab aurat ni memang dah ditegaskan dalam Al-Quran dan Hadis.. Cuma aku nak komen balik pasal komen si pontianak yang suka berbogel ni.. Apakah tetek itu bukan termasuk bahagian aurat bagi wanita? takde istilah seksi dibenarkan dalam Islam. Seksi tu sama tarafnya dengan berbogel..walaupon menutup badan dengan kain yang penuh, tapi jika kain itu ketat sehingga menampakkan warna atau bentuk tubuh, tetap dianggap tidak menutup aurat. Pasal komen nak menanggung dosa sendiri tu, patutnya ko kena tahu, ko bogel ke, ko seksi ke, ko memang dah membuat perkara yang dilarang dan otomatik dah dapat dosa. pastu orang lain yang tengok gambar tu pon tetap berdosa.. Ayah, adik beradik lelaki, wali atau suami akan turut menanggung dosa ko tu..

Hmm..biarlah saya tanggung dosa tu konon..tahukah ko betapa berat dan seksanya dosa? berani main-main nak tanggung dosa..mulut sedap je cakap. Kalaulah Tuhan mengizinkan manusia ni dapat lihat dosa dan pahala, nescaya takkan ada orang yang berani buat maksiat dan perbuatan mungkar walaupon mengambil duit orang lain sebanyak 1 sen berkarat. Pasti manusia yang terlentang sakit pon akan merangkak dan mengesot untuk ke masjid bagi solat berjemaah..Azab yang paling ringan dalam neraka adalah tahap terbakar kulit-kulit dan menggelegak otak.. nauzubillah...berani nak tanggung macam tu? Sebelum kena boleh la kata macam-macam..baru tercucuk bara puntung rokok pon dah meraung tak ingat dunia..Jangan sampai menyesal bila mata dah tertutup pasni..tiada lagi peluang hidup kali kedua.

Sedarlah wahai para perempuan yang lain juga, janganlah kalian menjadi betina..orang lelaki memang tak suka ambik betina yang seksi-seksi nak wat bini.. percayalah... kalu setakat nak buat gelpren, perempuan simpanan atau tempat melempiaskan nafsu tu memang ramai yang nak...tak percaya?? cubalah sendiri.. nanti bila dah terkena, barulah tengok kucing pon rasa malu... Jadi, sayang boipren korang pon biar berpada-pada..tak perlu di tayang dan diberi tubuh badan walauponn sebelah tetek sekalipon..perempuan yang tiada dara lagilah..ibarat tin milo yang sudah kehabisan milonya...tin kosong...kepada artis anak pontianak tu dan juga perempuan-perempuan lain, ingatlah...jagalah maruah dan harga diri..aku malas la nak komen panjang pulak kat sini..nanti korang kata blog aku dah bertukar jadi blog agama dan penceramah bebas la pulak..semoga yang dah terlanjur tu bertobat la cepat-cepat..kita tak tahu bila Izrail datang menjemput..



p/s : Bagi aku, artis-artis yang suka kontroversi, yang tak tahu malu, yang suka seksi-seksi tu patut di ban je..tak payah support setiap nyanyian atau lakonan mereka..

p/s 2 : dulu RTM tidak membenarkan artis-artis lelaki berambut panjang dan membuka baju walaupon badan diorang tu bukan aurat..



5 Orang mengumpat:

Ayuni said...

betul, klau pakai tudung pun pakai ketat2....

Anonymous said...

Terima kasih atas peringatan saudara. Teruskan menegur untuk kesedaran bersama :)Takut bila dengar seksaan neraka nie. Moga moga kita dijauhkan dari azab api neraka.Amin.

p/s : semoga artis itu mendapat hidayah dan mendapat peluang bertaubat sebelum menutup mata . amin.

-ASHLEY-

model pakaian muslim wanita said...

wow great post thanks

cik memey said...

nice entry..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

bab anak pontianak tu.. dia memang x kisah kena keji sbb tu dia terus & terus buat lagi.