Pages

Monday, March 28, 2011

Keinsafan

Aku sendiri tak tahu, kenapa sejak akhir-akhir ni tetiba terasa malas betul nak update blog. Bukan takde idea..bukan juga takde masa.. tapi memang amat malas sehingga aku tak jenguk pon blog ni. Idea aku untuk entry sekarang mencurah-curah dan ada yang dah tersimpan kat draf cuma tak nak publish. Entah penyakit apa yang melanda diri sekarang ni.

Walaupon blog aku sendiri tak terbuka, tapi kadang-kadang masa untuk melawat blog kawan-kawan tetap ada walaupon tak sekerap dulu.. Masa dok BW tadi, aku ada baca antara blog kegemaran aku, Seindah Dunia Kita.  Aku paling suka baca karya Faizal Sulaiman ni lebih-lebih lagi kalu dia buat cerpen. Dari zaman skolah lagi aku ni memang kaki gila cerpen.. novel pon layan juga tapi jarang la sebab lambat nak habis..ekekeke..kalu aku jumpa cerpen kat mana-mana, memang susah la aku akan miss dari membacanya.

Tengok post terbaru Faizal hari ni, ada cerpen baru.. cerpen yang bertajuk sesudah subuh betul-betul menarik perhatian aku dan rasa macam tak puas untuk membacanya. berulang kali aku baca bait-bait ayatnya. perghh.. hati aku tiba-tiba diselubungi keinsafan bila baca cerpen tu.. Harap-harap cerpen tu akan memberikan tarikan kepada masyarakat kita lebih-lebih lagi kepada orang perempuan.Aku tak nak komen banyak2.. kalu nak tahu cerita cerpen tum, gi baca sediri...








7 Orang mengumpat:

Ayuni said...

hm, samerlah kte...

Lydia Miza said...

tu lah..naper slow sgt...ciyok2.akak pun dah slow tp jgn lupa akak tau.nnt bln 6-9 akak blk m'sia.umah mak x der tenet.blog akak pun cuti 3 bulan kot?huk3

ghost said...

aku dah habiskan membaca cerpen Fai..dia cukup bijak menjadikan sesuatu isu sebagai satu pengajaran dalam sebuah cerpen yang bagus...

Unknown said...

Ayuni : kita serupa~

LM : welcome back..hahaha.. ala, wifi ada dimana2 je. akak pergi la mcD ke, kedai mamak ke, rata2 ada Wifi skrg ni. ^^

ghost :cerpen dia semuanya menarik. tp kali ni yg paling menarik kot~ ahaha

suria lekatlekit said...

penyakit biasa seorang blogger.. sy pun kdg2 dtg penyakit malas juga..
rupanya suka cerpen & novel yer

Puan Nurussalwa said...

sy pun dAH xserajin dulu..
ni pun xda idea.. dok republish je..
neway,
sy buat kontest..
and hopefully encik shatooman sudi join.

and, tQ for sharing.. nak p bace cerpen tu..
have a nice day.

Miss Pija said...

kena bca nih..thanx for sharing.