Pages

Friday, March 4, 2011

Usaha tangga kejayaan

Fuuhh... nyenyak betul aku tido malam tadi. Dengan badan yang keletihan kerana bertanding dikir barat untuk festival seni UM, memang takde masalah nak pejamkan mata. Tido pulak sememangnya diulit mimpi indah.. Apa tidaknya, setelah habis pertandingan dikir barat malam tadi, keputusan di umumkan.. tak tersangka la dapat jugak pasukan aku jadi johan.. Alhamdulillah.. penat lelah selama masa dok berlatih dalam beberapa minggu akhirnya berbalas.

Dalam apa-apa pertandingan pon, aku tak pernah bersungguh mendambakan kemenangan. itulah yang diasuh oleh guru aku dari dulu.. memang kemenangan itu semua orang pon nak.. tapi jangan terlalu tumpu kepada kemenangan. janji buat yang terbaik. bila dah buat yang terbaik, insyaallah boleh menang.. Walaupon malam tadi ramai yang memuji, tapi bagi aku sendiri persembahan tu masih ada kekurangan. jauh lebih baik semasa latihan.. apa boleh buat, dalam pasukan masih ada orang yang baru merasa naik pentas dan beraksi depan ribuan mata. pasti perasaan gugup tu ada maka sama sekali akan mencacatkan pergerakan. tapi bila dah bersama dalam satu pasukan, tak boleh la nak menyalahkan orang lain. kena bersedia menghadapi segala kemungkinan sebagai satu keluarga. salah orang lain ibarat salah kita sendiri..

Walaupon ada sedikit kecacatan, tapi aku rasakan puas hati dan masih berjaya menarik perhatian penonton. hmm, tak sabar rasanya untuk naik kepentas persembahan di malam juara-juara feseni di samping ambik hadiah. terima kasih kepada keluarga dan  kawan-kawan yang sentiasa memberi sokongan.. bila fikir balik-balik, memang penat gila aku dok berlatih selama ni.. dah la nak kena pergi agak jauh untuk ke tempat latihan. berlatih pon memang gila-gila punya bersungguh..pukul 2 pagi baru balik.. akhirnya inilah hasilnya...bila dinobatkan sebagai juara, aku tersenyum puas... jom tengok dikir barat di malam juara-juara feseni UM pada 17 haribulan ni..

"sama-sama kita membudayakan seni"

8 Orang mengumpat:

cik nurussalwa said...

betul.betul.betul.
tumpukan pada melakukan yg terbaek rather than untuk menang..

ape2pun, tahniah~ :)

shatooman said...

cik nurussalwa : tq ^^

Ayuni said...

tahniah!

shatooman said...

Ayuni : terima kasih!!

FaizalSulaiman said...

Tahniah gu!

demo meme terbaik la.

nyanyi lagu anak tupa so:)hahaha

shatooman said...

FaizalSulaiman : trimo kasih bro.. kalu kawe nyanyi pon demo x dengar..hahahaha

ghost writer said...

tak sangka kau terlibat dalam pertandingan dikir barat shatoo...

well done bro!

shatooman said...

ghost writer : dh lama dh aku terjebak dalam dunia ni bro..hahaha :)