Pages

Friday, March 18, 2011

Lembu bunting

"Wahh...lembu tu telah bunting.. pandainya lembu tu.. " Apa yang korang dapat tafsirkan dari ayat yang aku bagi ni? seekor lembu telah bunting. Hmmm... aku ada bela lembu? tidak... aku yang membuntingkan lembu tu??? lagi la tak berasas.. baik ko baca balik buku biologi.. kan aku dah bagitau, lembu tu bunting sebab dia pandai.. kenapa orang suka guna perkataan bodoh macam lembu? bodoh macam keldai? memanglah lembu, keldai dan segala binatang tu bodoh sebab mereka tak dikurniakan akal. tapi mereka masih lebih cerdik dari sesetengah golongan manusia.

Cuba korang fikirkan, binatang yang tak berakal pon boleh bunting. sebabnya kenapa? mestilah sebab diorang berjimak dengan jantina yang berlainan walaupon ada sesetengah tu melakukan sumbang mahram. walaupon tak leh nak bezakan hubungan mahram, tapi binatang tak berakal tu masih pandai memilih naluri seks dijalan yang betul. dengan seks yang normal, barulah keturunan kita dapat berkembang. So, kenapa harus ada sesetengah manusia harus menjadi abnormal dan memilih seks songsang dengan mendapatkan pasangan sama jenis? tak terasakah diri kita tu lebih hina dari lembu? macam mana umat manusia nak berkembang jika semuanya berfikiran macam korang?

Walau apa pon alasan yang korang bagi, ketahuilah bahawasanya apa agama sekali pon tak membenarkan seks sejenis ni. kembalilah kepada fitrah asal..jangan ikutkan sangat fantasi nafsu gila korang tu. bertaubatlah selagi masih ada kesempatan untuk bernafas. kita tak tahu, mungkin kita mati esok. mungkin juga 2 jam lagi.. mungkin juga 5 minit lagi.. Kita tak bisa menentukan waktu kematian sendiri. Apakah korang nak mati dalam keadaan diri yang fasik, bergelumang dengan dosa dan tanpa rahmat? ketahuilah, azab Tuhan itu amatlah pedih bagi mereka yang melakukan kemungkaran.




" Dan ( Kami juga yang telah mengutus ) Luth ( kepada kaumnya), (Ingatlah) tatkala dia berkata kepada mereka :" Mengapa kamu mengerjakan perbuatan fasik itu, yang belum pernah dikerjakan oleh seorangpun ( didunia ini ) sebelumnya?'. Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk melepaskan nafsumu ( kepada mereka ), bukan kepada wanita, malah kamu ini adalah kaum yang melampaui batas. Jawab kaumnya tidak lain hanya mengatakan :" Usirlah mereka ( Luth dan pengikut-pengikutnya) dari kotamu ini; sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang berpura-pura mensucikan diri". Kemudian Kami selamatkan dia dan pengikut-pengikutnya kecuali isterinya; dia termasuk orang-orang yang tertinggal (dibinasakan ). Dan Kami turunkan kepada mereka hujan (batu belerang), maka perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang memperturutkan dirinya dengan dosa dan kejahatan itu.( Al-Araf: 80-84)

5 Orang mengumpat:

Ayuni said...

hm, betul, naperlh nk yg sejenis...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hurmm manusia makin teruk!

Encik MamaT said...

hahaha... geli aaih sesama jenis.. haha..

ghost writer said...

dari cuma seekor lembu yang bunting kau berjaya kembangkannya kepada sesuatu yang sangat baik utk diperingatkan...

tidak kah kita mengambil pengajaran dari kisah sodomi dan pompei yang menerima kutukan Tuhan?nampaknya semakin kita mencapai kemajuan semakin kita hilang ketamadunan dan nilai moral.ia sangat2 memberi kesan psikologi kepada sesiapa pun yang amalkannya..its ok?nope!

shatooman said...

Ayuni : mungkin akal waras kurniaan tuhan telah ditarik balik..

LM : lebih teruk dari haiwan yg tak berakal.. kadang2 malu sungguh kepada lembu..

encik Mamat : geli geleman sampai meremang bulu idung~ ekeke

ghost : manusia sgt pelupa dan sering lupa malah takkan percaya dgn peringatan!!