Pages

Saturday, April 16, 2011

Suka jadi bodoh

Dalam menempuh perasaan yang penuh keboringan, aku pon buka la pesbuk.. baca-baca la apa yang ada kat sana.. status update kengkawan, berita semasa, tengok-tengok gambar lucah, jadi stalker dan yang seangkatan dengannya.. tetiba aku terjumpa dengan satu gambar yang diupload kat satu group.. terlihatlah daku akan rupa dan kata-kata bodoh dari seorang manusia..tetiba skali lagi, aku terpikir, kenapa la manusia ni suka sangat nak tunjukkan kebodohan diri sendiri ekk? cuba tengok gambar ni.. klik untuk lebih jelas.. kalu dah jelas, tak payah klik..





Ahahahha...dah la ayat macam orang bangang.. lepas tu diri sendiri pulak 'like' apa yang dia tulis... kepada Sulaiman Ali Sulaiman tu, ni aku nak pesan sikit...dengar bebaik.. tak boleh ke kalu guna ayat baik-baik skit?? guna ayat mecarut gitu, nampak sangat nak menonjolkan kebodohan diri sendiri. Dah la pasal bola je pon, lagi nak bising-bising kutuk habis seluruh orang Kelantan. Menang kalah tu adat la.. yang hebat tak selalu diatas, yang lemah tak sentiasa dibawah..Kalu tak puas hati ngan penyokong bola yang suka buat kecoh tu, ko gaduh je la ngan diorang.. tak perlu la sampai nak kutuk satu negeri..

Pape pon, aku sebenarnya tak kisah sangat la kalu nak kutuk-kutuk orang Kelantan ni.. rasanya aku dah kalis kot.. pergi mana-mana pon, ada je yang kutuk orang Kelantan. walaupon terasa sakit hati, tapi aku dah malas nak layan orang yang pemikiran sempit macam ni.. baik aku layan cerita Adnan Sempit, lagi best..hanya orang bodoh je yang akan kata orang lain bodoh..orang yang hati busuk je suka cakap benda-benda buruk kat orang lain.. Kalu korang nak kata aku bangang sebab aku selalu kata orang lain bangang pon aku tak kisah..sebab aku memang bangang.. bangang betul la korang ni, kata aku bangang..arghh..siapa yang bangang ni??

Hanya kerana main bola, habis satu Kelantan yang disumpah suruh pergi mampos.. aku tak kisah sangat pasal tu..sebab semua yang ada kat dunia ni pasti mampos termasuk ngan encik Sulaiman Ali Sulaiman..yang paling aku tak tahan cuma satu je.. Sultan Kelantan banyak minum arak?? perangai macam setan? aku rasa baik ko bersedia sambut polis datang rumah ko lepas ni.. Berani betul menghina dan memfitnah Sultan.. memang sah orang macam ni tak layak tinggal di Malaysia kerana dah menghina perlembagaan dan rukun negara.. Sultan Kelantan, DYMM Sultan Muhammad V ( Tengku Faris Petra) merupakan Sultan yang selalu berdamping dengan Ulama dan pernah beberapa kali menjadi imam dalam solat berjemaah bersama rakyat. Ada ko dengar Sultan lain jadi imam solat?? berani-berani menghina dan memfitnah sultan... Orang macam ko ni, memang layak untuk dipancung.. haish~ emo pulak aku pagi-pagi ni.. 




p/s : aku tak kisah kalu orang nak kutuk aku, tapi jangan sesekali kutuk family aku, agama aku, dan 'Raja' aku..raja adil perlu di angkat, raja yang zalim perlu disanggah..

4 Orang mengumpat:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bengong lah budak sualiman ni.nama baik dah..tp org nyer cam sampah.huhu..tulis kat fb tak pki otak.sebaiknyer tangkap jek dan pijak sampai dia sedar apa yg dia tulis tu betul ke tak..grrr geram lak baca status org yg tak pki otak ni..aik..akak lak terlbh emo..huhu

shatooman said...

akak LM : hmmm..nama dh mcm nama nabi, tp pemikiran mcm 'baby'...ekkk... sabar kak..jgn emo sgt. kang mati budak tu kena pijak ngan akak..ekekeke

biharahim said...

normal life! bila marah semua nak hambur, xde limit! tp keje la jugak jage sensitivity smue tuh. org berfikiran sempit jerk cmnie :P

shatooman said...

biharahim: marah tu benda x elok.. ikut setan..susah kalu x leh nk kawal marah ni. nnt perangai jadi mcm setan la kalu suka marah2..sy x suka marah.sy emo je lebih..ekekeke..