Pages

Sunday, April 10, 2011

Syukur aku di Malaysia

Kadang-kala terdetik dihati aku, alangkah beruntungnya aku kerana di tempatkan di Malaysia. Syukur kerana Tuhan telah menetapkan aku akan lahir dan membessar dinegara ni. Banyak betul kelebihan aku kerana berpijak di bumi Malaysia kerana negara ni masih lagi dalam suasana aman. Politik di Malaysia pun masih ok walaupon pada hakikatnya semakin teruk dan penuh korupsi. tapi berbanding dengan negara lain, disini tidaklah sampai berperang dan kebuluran merata-rata hanya kerana politik.

Beruntungnya aku di Malaysia kerana disini selamat dari gempa bumi dan letusan gunung berapi. walaupon  masih selamat dan tiada gunung berapi, tapi kuasa tuhan melebihi segalanya.. tsunami yang tak dijangka pon pernah menyinggahh dulu sekali. tapi syukurlah, muka bumi Malaysia agak selamat dari bencana.

Beruntungnya aku di Malaysia kerana disini menjadi tempat aku belajar bahasa melayu dan mengenali kawan-kawan aku sekarang. Kalau aku di Amerika, sudah tentu aku takkan paham sepatah haram pun bahasa melayu dan takkan aku kenal kawan-kawan aku sekarang. kalu aku tak paham bahasa melayu, sudah pasti blog ni pun takkan wujud..

Beruntungnya aku di Malaysia kerana sudah mencapai kemajuan dan aku pon dapat merasa nikmat internet yang slow ni..kalu aku di tempat lain, mungkin aku masih tak tahu nak melayari internet ataupon aku lebih berbangga dengan internet yang lebih laju.. tapi syukurlah Malaysia sudah pon ada internet walaupon sangat lembab.

Dan aku juga bersyukur aku di Malaysia kerana dapat jugak aku merasa nak makan cheezy wegdes kat KFC.. fuhhhh!! kalu kat tempat lain memang tak merasa la aku nak makan cheezy wedges..nyumm..nyumm..






10 Orang mengumpat:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

yg last tu plg betul...sbb sis tak merasa mkn kat doha ni cheezy wedges tau!

shatooman said...

cheezy wedges sememangnya hanya dimiliki oleh KFC Malaysia.. baik akak balik cepat2 Malaysia..nnt kang habis pulak wedges kat sini..ahahaha..^^

Ayuni said...

hm, yg sebenarnye nk ckp yg cheezy wedges tu...

shatooman said...

Ayuni : hahahaha..ada juga yang memahami... :)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
memang betu bertuah duduk malysia..baru ni gua sudah telefon kawan gua suruh singah mekdi lapo

ghost writer said...

harap malaysia kekal begitu hendaknya.

dan....

harap KFC kekalkan cheezy wedges juga..

FaizalSulaiman said...

wedges..menyelerakan!seyesh!

shatooman said...

brutal solo : mekdi??fuhh best jgk tu.

shatooman said...

ghost : walaupon meluat, harap2 x kan ada yg lebih teruk di Malaysia ni.

shatooman said...

FaizalSulaiman : jom kfc.. wedges..menu wajib kalu g kfc..hahaha