Pages

Saturday, April 30, 2011

Gula Gula yang sedap

Baru ni ada aku terbaca kat akhbar tabloid pasal kumpulan ala-ala Kpop,Wonder Gilrs versi Malaysia.. sedar tak sedar rupanya diorang dah ada fanpage kat pesbuk.. Yang menariknya, kumpulan yang bergelar Gula Gula ni dah pon menjadi isu hangat biarpon album masih belum keluar.. dah mula mengumpulkan peminat dan hater sendiri..hmmm, sebenarnya ramai yang tak puas hati dengan penampilan mereka.. aku sendiri pon masa mula-mula tengok gambar gula gula ni, mengucap panjang.. perghh!!! mini skirt yang hampir menampakkan bontot~ secara otomatik aku dah mengumpulkan dosa sebab aku tengok gambar tu banyak kali..

Admin fanpage tu pon menjadi isu apabila hanya membenarkan komen-komen yang menjilat bontot sahaja bertempek kat wall diorang ala-ala Dr. Rozmey dulu.. niat aku bukanlah untuk mengutuk atau menghina..cuma nak nasihat je la.. walaupon 4 orang dari anggota gulagula tu non-muslim, tapi masih ada 2 orang yang beragama Islam dan pakaian mereka....hmmm, nak jadi Kpop ke, bollywood ke, tak salah.. tapi jagalah pemakaian tu.. Malaysia ni negara umat Islam. Walaupon mereka non-muslim, sekurang-kurangnya jaga la sensitiviti masyarakat kita.. Mereka nak jadi artis dan idola kepada masyarakat.. kena la tunjukkan contoh yang elok skit kepada umum.Kalau mereka tu ahli masyarakat biasa, tak la orang kisah sangat kalau nak pakai seksi pon..tapi mereka ni artis..

Admin fanpage gulagula ada membuat permohonan maaf pasal isu pakaian ni.. katanya, 4 orang yang non-muslim tu tak mengapa dan aku nak quote skit statment pasal 2 orang yang muslim tu.. katanya "BAGI DUA ANGGOTA KAMI YANG BERAGAMA ISLAM.. PIHAK PENGURUSAN AKAN MEMASTIKAN BAHAWA MEREKA AKAN MEMAKAI PAKAIAN YANG LEBIH SOPAN IA ITU JIKALAU MEREKA PAKAI SHORTS ATAU SKIRT, IANYA AKAN DI GAYAKAN JUGA DENGAN STOKIN GELAP HITAM YANG TIDAK MENAMPAKKAN KULIT".. hmm, adakah admin ni faham makna aurat?? Sekali lagi aku tegaskan, bukannya nak memaksa mereka tu untuk tutup aurat lingkup.. sekurang-kurangnya, janganlah sampai memberikan dosa kepada lelaki dan menegangkan urat yang tak sepatutnya tegang..kang tak pasal-pasal gambar depa yang jadi modal kepada lelaki-lelaki gersang...



Fanpage yang penuh dengan fan dan hater..


fuhhh..siapa tak kecur liur gini~ ehh, tambah lagi dosa aku..



p/s : biarlah peminat menerima kita kerana bakat..bukan kerana body...
p/s/s : maaf kalu entry ni ada kelucahan..tak berniat pun nak melucah berat2.. (macam la tak pernah sebelum ni)

16 Orang mengumpat:

Ini Kisah Tia said...

masyaAllah ! Tia dah tengok fanpage ni tadi . rata-rata ramai yang suka dengan gula-gula ni . aduh ! kan ada 2 orang perempuan Islam dalam tu ? masih juga nak berseksi?

shatooman said...

Tia : susah bila nafsu menguasai diri

cik nurussalwa said...

semoga Allah bagi petunjuk pada mereka2 ni.. kite mengutuk pun kite kumpul dosa sesame..

shatooman said...

cik nurussalwa : bukan niat nk ngutuk.. bg nasihat je..kalu sy kutuk, lg teruk. ekekeke.. mmg ikhlas nk suruh diorang berubah walaupon ayat agak kasar ^^

azureEn said...

memang tak perlu pon pakai seksi2 nie. even artis Kpop yang sebenar pon ade je pakai suar panjang. kalau nak style pon tak semestinye kene seksi.. sy yang pempuan nie tgk pon geleng kepale okayh -__-"

shatooman said...

azureEn : betol tu..tak perlu dedahkan imej seksi utk tarikan.. yg penting bakat.

apik pehe said...

haha..ssampai kecur liur tu..apik tgk geng2 nih xder la hot seperti geng kpop kt korea..haishhh

Ayuni said...

hm, gelinye, naper smua nk tiru artis luar...

shatooman said...

apik pehe : barang panas...ahahaha

shatooman said...

Ayuni : tiru menirukan amalan kita.. dlm exam pon nk meniru..ekekeke

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ish...panpage gula2 pki model camtu?haiya...

shatooman said...

akak LM : begitulah kisahnya...

cik nurussalwa said...

^_^

ghost writer said...

esok-esok kalau ada grup2 dari nepal jadi top dan mula menghantar wave kepopularitian dowang ke malaysia mesti orang2 kita akan meniru grup2 pop Nepal nih..

jadilah kita yang meminati orang nepal.eh,BanglaPOP takde ker?

shatooman said...

cik Nurussalwa : :)

shatooman said...

ghost : mungkin akan ada la kot tak lama lagi..skrg ni pon ramai dah anak gadis kita yg sangkut kat abg bangla.. fuhhh..banglaPop..layan~hahaha