Pages

Thursday, February 3, 2011

Hilang keyakinan

Malam tadi, hampir pukul 12 malam, aku bertolak balik dari KL ke Kelantan ngan member. sepanjang perjalanan, manusia dan kereta-kerera tak putus-putus di atas jalan raya. semuanya menuju ke arah yang sama. gila ahh.. jem agak teruk walaupon dah pukul 3,4 pagi di kawasan negeri Pahang. Bertambah teruk lagi apabila banyak kes eksiden berlaku. Huh~ yang paling teruk,aku tengok eksiden yang melibatkan bas.

Pertama kali dalam hidup aku dapat tengok bas eksiden dan yang lebih hebat lagi, 2 kemalangan bas di tempat yang berbeza dalam masa yang hampir sama. jarak antara tempat kemalangan tu hanya lebih kurang 10km je. mula-mula nampak bas yang eksiden ngan kereta. terbabas sampai kedalam hutan. pergi depan skit lagi, ada lagi bas yang eksiden masa turun bukit. Aku nampak 3 bijik bas kat situ dan sebuah daripadanya dalam kedudukan terbalik. Yang kemalangan kereta tok sah kira la.. memang tak terkira.hari-hari pon ada.. tak silap aku, malam tadi aku cuma nampak 4 kes kemalangan kereta.

Dah la selama ni asyik dok dengar dalam berita pasal bas terbalik, terbabas dan kuak lentang.. tapi malam tadi aku dapat tengok sendiri. ngerinya lebih kurang la dengan cerita khurafat aku rasa~ kini keyakinan aku terhadap tahap keselamatan perkhidmatan bas dah hilang.. betul-betul aku dah tak berani nak naik bas.. jadi lepas ni aku perlu membuat pilihan samada kereta api atau pon kapal selam terbang.. naik kapal terbang sekarang pon bukannya mahal sangat.. lebih kurang je kot ngan naik bas.. cumanya depan rumah aku takde airport. nak ke airport pengkalan chepa, Kelantan mengambil masa lebih kurang sejam. hmm...nanti fikir-fikirkan... sekarang aku masih keletihan.. mau tido puas-puas dulu~

3 Orang mengumpat:

Ayuni said...

ei, seram!!!1dhlh dkt pahang plak tu....

Ayuni said...

ei, seram!!!1dhlh dkt pahang plak tu....

shatooman said...

Ayuni : biasala la tu musim2 cuti.tp ni kali pertama tgk bas eksiden. Pahang tu mmg x leh nk elak la.. kalu nk balik Kelantan, mesti kena ikut Pahang~