Pages

Friday, February 25, 2011

Syoknya menoreh

Dek kerana harga getah yang melambung tinggi sekarang ni, makin ramai pulak yang dilihat telah beralih profession kepada penoreh getah. ntah-ntah, dari kerja pegawai kerajaan pon rela berhenti sebab nak menoreh.. semuanya mungkin.... walaupon bergelumang dengan bau busuk, semua itu berbaloi apabila hasil kutipan getah dijual.. para penoreh boleh tersenyum kepuasan walaupon kepenatan.. di Segamat, mungkin beberapa penoreh di sana lebih kepuasan apabila berjaya memperolehi hasil kutipan getah..

Melalui berita dari harian metro, beberapa orang penoreh getah dari kalangan orang tempatan dan warga asing telah ditahan oleh pihak polis kerana dipercayai mendapatkan perkhidmatan memuaskan nafsu dari Nina montok di dalam sebuah stor di dalam kebun getah. Nina montok yang berusia 20-an itu berjaya menoreh duit dari penoreh getah yang ingin menoreh badannya.. Fuhh... mula-mula penat menoreh pokok getah untuk dapatkan wang.. pastu menoreh badan Nina montok pulak untuk habiskan wang.. kedua-dua jenis torehan mungkin mempunyai persamaan kerana kedua-duanya bakal menghasilkan susu dan memberikan kepuasan.. 

Tambah best lagi, beberapa penoreh sanggup beratur panjang untuk mendapatkan perkhidmatan Nina montok yang berharga lebih kurang RM50. sebelum sampai giliran, mereka juga boleh menonton adengan Nina dengan pelanggan yang lebih awal.. perghh!!! tak perlu susah-susah nak download video-video cut tari, luna maya tu semua.. pertunjukan secara live depan mata... betapa syoknya menjadi penoreh.. Kesan kenaikan harga getah mudah dilihat sehinggakan Nina sanggup membuat promosi perkhidmatannya melalui SMS kepada penoreh sehingga para penoreh getah kemaruk nak menderma kepada Nina montok..Hasil menoreh getah banyak sangat kot sehingga susah nak simpan. maka terpaksa bagi zakat kat Nina.. Ceh, ingatkan harga getah naik, boleh la beli kondo ke, beli BMW ke, buat masjid macam Siti Nurhaliza ke... Ni dah dapat rezeki yang halal, di habiskan pulak dengan cara yang haram..haish~


4 Orang mengumpat:

Ayuni said...

erm, pengalaman best tu, kt cni xde pokok getah...

ghost writer said...

wallah..kenapa aku tak tau citer nih shatoo...

wuuh,begitu mudahnya nak menoreh..mesti banyak susu yang menitik dalam mangkuk kan...kaya..kaya..Nina kaya..penoreh getah kayap..ala,takat RM50 semangkuk getah pon dah cukup..haha

shatooman said...

Ayuni : memang best~ ahaha

shatooman said...

ghost writer : baca harian metro la bro~