Pages

Monday, November 29, 2010

7 up

korang pernah minum 7up?? sebut betol2.. seven ap.. sebab ada budak kampung aku tu dia sebut tujuh yu pi... wahahaha..pecah perot aku ketawa.. mula2 bingung ckit.. dia minta pesan beli air tujuh yu pi.. aku dengan penuh perasaan was-was dan kebingungan tak tahu air menatang apa.. ingatkan air jenama baru.. pastu baru dia kata yang ada nombor tujuh kat depan tu..loh~ mau je aku hentak beliau dengan batang penyapu..

tapi kisah tu dah berlalu beberapa tahun yang lepas.. tetiba aku sebut pasal air tujuh yu pi ni...eh..eh.. seven ap ni pasal apa?? pasal aku baru beli la ni..dah lama tak minum 7up. bila sebut 7up,mesti terbayang muka kartun dengan rambut megi kan? aku rasa budak-budak zaman sekarang tak tahu kot siapa nama kartun rambut megi tu.. masa kecik-kecik dulu slalu je kartun megi tu dok siar dalam iklan tv. nama dia Fido Dido..

seingat aku, masa kecik dulu slalu je dok lukis muka Fido Dido ni. bukan apa, ringkas dan senang. walaupon orang lidi lagi ringkas, tapi orang lidi takde rupa..Femes gila Fido Dido sewaktu dulu.. sekarang hanya muka beliau yang terpampang kat botol 7up..tanpa identiti..kesian encik Fido Dido. Papepon, aku masih merupakan peminat setia Fido Dido biarpun kini beliau dah tak femes~




*Fido Dido,kini hanyalah rupa tanpa nama....

13 Orang mengumpat:

nazirulhazwan~ said...

caye x den x penah mnm 7up

shatooman said...

nazirulhazwan : mano la den tahu.. tapi sodap ni air 7up..rugi ko x pernah minum..hahaha..lama dh x beli~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam
rasa dia lbh sedap dr spite kan?sis suker...
fido dido?hahah..dulu masa darjah 3 selalu senam pakai seluar katok kat sekolah pki baju ni..

NISS said...

NISS penah minum kat satu kedai kat utara.NISS mtk air coke..tukang amik order tu kate xde.NISS pon pelik sbb dari jauh da nmpk air coke tu..terus ckp kat die..yang tu ape..die pon kate..yang tu coca-cola bkn coke..huhhuh..fenin..niss yg binggung @die yg benggong??renung2x..kan..

ShazlinaSaad said...

masa kecik2 dl kakak saya suke kumpul sticker fido dido tu.hehe

shatooman said...

LM : eh..akak ada jugak baju..pernah ada jugak dulu bajuu fido dido ni..

NISS : coke ke coca cola? ahahaha

shazlina : skrg dh x de... suka tgk fido dido..

nur said...

hehe.. tujuh yu pi.. lawak tu.. dulu pun ske lukih fidodido.. senang bangat
ALL IN ONE

mia said...

ahhahaaa...seyes baru tau name die..ehhe..dulu slalu mnum, slalu gak conteng meja lukis dia..ehhe.tq ek bgtau

shatooman said...

nur : senang kan lukis dia... ehehe

mia : dh agak dh, mmg ada yg x tahu nama dia.. hehehe..np

hamzah ian said...

gua suka dulu2 minum dlm botol kaca.. pergh..

Fiqah Alias said...

sdp 7up...lame dh x beli...ptg nie nk p beli la...haaa~ sebut pasal fido dido..br teringat..selama nie dh terlupa plak..haaa..skrg fiqah dh ingat balik..(^_^)

M I A J A M A L U D D I N said...

hahhaa.. dulu2 jek mia beli.. skang dah tak dah.. kurg minum air gas..

shatooman said...

hamzah : ada lg ke botol kaca skrg??

fiqah : encik fido dh smakin dilupakan..

miajamaluddin : 7up kurang dpat sambutan skrg. dulu ingat femes gila~