Pages

Thursday, November 25, 2010

Potret pertama

Masa kecik2 dulu, aku langsung tak reti nak guna komputer... aku hanya reti memandang abang2 dan adik aku menggunakan komputer.. nak main game pon, sememangnya aku x minat game dalam komputer dulu.. yang aku tahu hanyalah game solitaire dan game2 daun terup yg ada dalam komputer tu.. selain main daun terup tu, bila buka komputer aku hanya reti buka paint.. time boring, slalu lukis komik pendek la, watak2 dalam dragon ball la dan semuanya hanyalah kartun..

dari dulu aku try nak lukis potret tapi tak pernah menjadi.lukis atas kertas pon susah, apatah lagi nak lukis dalam komputer.tapi baru2 ni, time aku tengah keboringan pasal internet tak dapat, aku pon try la lukis potret dengan menggunakan paint. nak lukis monalisa, seumur hidup pon aku rasa x mampu nak buat. nak lukis muka aku sendiri, nanti jadi terlalu hensem pulak.. bila aku terpandang muka hayley william (paramore) kat wallpaper aku, tetiba rasa minah ni lawa.. try je la lukis muka awek aku ni demi cinta beruk aku kepadanya.


dan hasilnya.... inilah potret pertama yang aku hasilkan dari paint...








p/s: teringat dengan sorang member di sabah, zai.. dia panggil aku raja paint pasal aku slalu guna paint..bengong~ 

p/p/s: sebelum aku reti guna adobe photoshop dulu, aku hanya mengedit gambar dengan menggunakan paint. setelah tengok member pakai photoshop, baru aku tahu betapa senangnya menggunakan software dari adobe ni..


10 Orang mengumpat:

Hani Nabilia said...

nice =)

Unknown said...

thank Daniela

Lydia Miza said...

Cun la..wat tuk sis boleh?

Unknown said...

LM : nk suruh wt gambar akak ke?? iesh~ susah jugak tu.. nnt la akan dicuba.. ;p

CIKGU NAMAN said...

fulamak!!!!pakai paint je????

tak percaya!!!!!!

Unknown said...

yup.. pakai paint je.. dari kecik, asyik dok main melukis pakai paint je..nk guna komputer x reti. :p

JinXER@Zai said...

Tapi kenapa hayley william juga! arghhh! tapi tabik! memang raja paint~ tak boleh lawan~ xD

Unknown said...

zai : hayley kan awekku~ lalala

vampire's lovex said...

cantekkkk.....boley arr aja kan pasnihh...Ok? >.<

Unknown said...

ajar?? hurm...x tahu la nak ajar macam mana.. try la main lukis2 pakai paint hari2.. ;p