Pages

Thursday, November 25, 2010

Lelaki bermulut manis atau wanita yang mudah terhakis?

Seringkali kita dengar, lelaki ni mulut manis... ada juga yang kata, ayat lelaki lebih manis dari madu. maksudnya disini adalah lelaki pandai bermain kata-kata dan bijak mengambil hati orang kan? tapi bagi aku bukan semua lelaki pandai bermain kata dan bermanis mulut.. biasanya, lelaki yang bermulut manis tu kebanyakannya tergolong dalam ketegori buaya darat, ulat bulu dan penjual minyak..

Aku bercakap dari pengalaman aku sendiri dan juga manusia2 yang aku kenal di sekeliling aku. lelaki bukan semuanya pandai mengayat.. kalu lelaki jenis yang kurang bercakap macam aku ni biasanya tak pandai sangat bermain kata-kata.. lelaki yang kurang bercakap biasanya memang tak menaburkan kata-kata indah dan janji-janji diana kepada pompuan.dalam soal pasangan hidup, lelaki pendiam biasanya lebih berserah kepada jodoh dan takdir. bukan semua lelaki yang suka bercakap juga pandai bermain kata... ada jenis yang suka bercakap tak henti-henti kalu berkawan, tapi langsung tak berani nak mengayat pompuan yang dia minat. aku nak nasihatkan skit kepada kaum pompuan, kalu jumpa lelaki yang suka memuji tu hati-hati skit..

sebenarnya, aku dah lama perhatikan di sekeliling aku. ada juga lelaki yang tak pandai bermain kata.. cuma berani memberi pujian.. jika dilihat, pujian yang diberikan nampak tak berasas dan langsung tak bersesuaian, tapi orang pompuan tetap suka dengan pujian. hal yang memang tak dapat di pertikaikan. pompuan lah yang mudah cair hatinya bila dipuji kerana wanita sememangnya pantang dipuji.. walau hakikat berhidung kembang, tapi jika lelaki katakan pompuan tu hidung mancung, pompuan tu pasti akan gembira.. jika diberikan pujian melambung, maka mudahlah si lelaki menjerat pompuan tu. mintak la apa saja, pasti akan ditunaikan walaupon tergadai bodi.. sebabnya pompuan tu suka ngan lelaki tu yang selalu memuji dirinya.

lelaki tak perlu memberikan pujian yang terlalu melambung. asalkan kata-kata itu bersifat positif dan cantik, maka pompuan akan suka. itu lah yang biasa terjadi yang aku perhati dikalangan buaya dan mangsanya.. sesiapa saja suka dipuji tapi lelaki biasanya tak menerima pujian yang terlalu melambung dan tak berasas..jadi kata-kata lelaki bermulut manis sebenarnya tak berapa tepat kerana hakikatnya hati pompuan yang mudah termakan pujian lelaki.


lelaki hanya perlu memberikan beberapa pujian utk memikat pompuan. maka otomatik pompuan akan cair. (tgk dalam gambar, apa yg perempuan mahukan dan apa yang lelaki fikirkan)





7 Orang mengumpat:

Far8 budak baik said...

hahaha lelaki kottt

Anak Pak Muin said...

haha..btol2

fatin hanani said...

jahatnya lelaki :P eyy

shatooman said...

far8 budak baik : pemikiran mesti sama kan? kan?


anak pak muin : mmg betol kan~

fatin hanani:pompuan je yg mudah termakan jerat dengan pujian. pantang dipuji...ekekeke

JinXER@Zai said...

Fuh~ selamat~ xDD

shatooman said...

zai : apa selamat?? bukan ko tu dlm golongan buaya ka? ahahaha~

JinXER@Zai said...

Mana da~ >,<!!!