Pages

Monday, May 2, 2011

Artis kita

Dari dulu sampai sekarang, tak habis-habis cerita pasal artis.. Apa yang boleh aku katakan, artis di Malaysia ni kebanyakannya besar kepala. berlagak, poyo, perasan hot, kebaratan dan sebagainya yang bersesuaian... Bukan semua tapi kebanyakan.. kontroversi tak habis-habis. Ada yang salahkan media kerana mencipta kontroversi.. tapi kalau perangai tu jaga elok-elok, tak de la pulak orang akan buat cerita.. ye dak??

Selalu je kita dengar dan sentiasa ada, artis tu bogel, artis tu seksi, artis ni minum arak, artis yang tu pulak berparti liar, artis yang ni gay, yang tu lesbian ahh..macam-macam lagi la.. pergi pantai pakai bikini..pergh..badan pulak sekeping. Nak wat photo shoot pon bergaya macam model majalah playboy.. Apa jadah semua tu? bila kena kutuk dan jadi kontroversi, mula la mohon maaf. kononnya tak di sengajakan.. tak perasan.. koleksi peribadi.. cehh... pastu lepas mintak maaf, lain kali ada lagi..  Aku takde pon nak wat koleksi peribadi gambar bogel aku.. kalu rasa nak tengok badan bogel, tilik je kat cermin sudah.. yang pergi ambik gambar pastu upload kat pesbuk, tu peribadi ke?

Kenapa artis perlu mintak maaf kepada masyarakat? masyarakat hanya menegur supaya dia sedar dan beri peringatan.. Malaysia ni negara majoriti umat Islam.. saling mengingati.. nak suruh dia tobat, ingat kat Tuhan. tapi dia pulak mintak maaf kat peminat..wat de hell.. bukan nak minta maaf kat Tuhan.. kepada artis-artis Malaysia, tolonglah jangan buat benda-benda bodoh lagi.. otak Tuhan bagi tu, gunalah dengan sebaiknya..fikirkan baik buruk kesan tindakan kita tu nanti. Korang tu ikon masyarakat.. cubalah tunjuk contoh yang baik kepada masyarakat.




p/s : antara artis yang baik penampilannya ialah Heliza af.. dah la cun, jauh dari kontroversi.. cubalah jadi macam beliau.. tak nak bertudung lingkup pon, kurang-kurang pakai la sopan skit..

16 Orang mengumpat:

hawiz said...

hihi..kan3..betol tu..alahai artis2..mcm2 hal

Anyss FidoTydo said...

setuju sangat dengan pendapat awak. nama pun artis.. mencapub tader hal lahh. hehe.. :D

apik pehe said...

artis sekarang..adehhh..seksi woo..makin nk tiru gaya omputih..haishh...

suke heliza

shatooman said...

hawis : oh artis kita.. ;p

shatooman said...

Anyss Fido Tydo : susah bila rasa diri hot~

shatooman said...

apik pehe : dh la x berapa femes, tp berlagak ibarat dah staraf angelina jolie.. (>.<)

fiza said...

sejutu! ehh! setuju! hehe =)

shatooman said...

fiza : sejutu tu apa benda?? ekeke..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bertudung atau tak..hak masing2.cuma kita mengharapkan mereka menjaga peranagi tu je..kan?

shatooman said...

akak LM : betol tu akak..nnt kalu ditegur pasal tudung kan, kata kubur masing2 pulak.. kurang2 pakai elok, perangai elok pon dh ok..x sakit mata org memandang.. :)

Encik MamaT said...

dah memang lifestyle depa mcm tu bro.. nak tutup kes tu sebab nak tipu peminat2 je.... hehehe... yang peminat tu yang bodoh...

shatooman said...

Encik Mamat : hahaha betol tu bro.. kerja nk menipu dan ambik hati peminat je.pastu wt balik..eh, mintak maaf lg.. peminat je la yg selalu diperbodohkan..

ghost writer said...

bisalah public figure...so dowang kepunyaan masyarakat.

tapi terlupa kalau dowang pon milik Tuhan.

shatooman said...

ghost : manusia mudah lupa..artis mudah lupa..

Ini Kisah Tia said...

betul tu . artis Islam dekat Malaysia sekarang dah dopengaruhi kebaratan betul . aurat dedah sana sini . dah tu pulak yang ramai artis ni perempuan . langsung tak nak beringat .

shatooman said...

Tia : perempuan la yg selalu dengan aktiviti dedah ni..yg lelaki dengan aktiviti dadah.. :)