Pages

Saturday, May 21, 2011

Internet

Pergh… sejak balik ke kampung, hidup aku penuh dengan keboringan. Dah la aku baru balik dari KL, tup-tup mak ayah aku pulak pergi ke KL sebab nak hantar adik aku masuk matrik. Aduii, dok pulak sorang-sorang kat rumah.. nak ikut depa pon, punggung aku pon belum panas lagi dok kat kampung ni.. lebih memboringkan lagi, internet pulak takde..adehh..kabel telefon kena curi dek pencuri yang rakus dan bangang.maka secara otomatik, aku takleh nak online..

Hari ni nasib baik sebab sepupu aku dari Kota Bharu yang bertugas kat tempat aku kena on call dan datang bermalam kat rumah aku.. dengan muka seposen, aku pon meraih simpati dari beliau untuk meminjam perkhidmatan broadbandnya. Dengan hikmat muka seposen, akhirnya aku berjaya meng’update’ blog..ekekeke..  maaf entry kali ni tiada yang istimewa sebab aku kehilangan idea semenjak ketiadaan internet. Aku Cuma nak meluahkan perasaan gembira sebab dah dapat online sejak dari beberapa hari yang lalu..

Akhirnya sikap addict aku terhadap blog terubat.. ye, memang aku addict gila khinzir ngan blog sekarang ni.. sebenarnya aku bukan addict kepada internet tetapi kepada blog. Begitu juga dengan kebanyakan golongan masyarakat kita.. yang aku perhatikan, ramai yang addict kepada facebook, blog, laman web lucah dan sebagainya.. asal surf internet je, buka menatang benda tu.. hakikatnya masih ramai yang tidak memaksimumkan penggunaan internet. Kita hanya sekadar memerlukan internet untuk membuka facebook semata-mata.. bukan menggunakan internet secara sepenuhnya.. tapi ada sorang member aku yang merangkap designer dan penasihat aku, memang betul-betul hidup dengan internet..segala-galanya adalah internet. Jika tiada internet, mungkin beliau akan gila agaknya.. hmm, teringat ngan falsafah hidupnya, “segalanya berada dihujung jari”





p/s : tetiba aku teringin nak menjual burger kat kampung. Hmm..masih dalam perancangan..

3 Orang mengumpat:

ubi masam said...

jual burger pun ok gak kalau duk kampung kira masuk gak lah

EZAN IDMA said...

cepat2 update tau

autumn said...

sy hantu burger,sila pos ke kl sebijik dua k! :-)