Pages

Monday, May 2, 2011

Tewas akhirnya

Hari ni gempar dengan berita kematian Osama bin Laden. Pejuang Islam yang dicop sebagai pengganas oleh Amerika Syarikat berikutan menjadi suspek utama dan dalang kepada serangan WTC semasa peristiwa 11 September. Osama yang dikatakan pengganas antarabangsa itu dilaporkan mati selepas  peluru menembusi kepalanya dalam serangan helikopter. Aku rasa isu ni lah yang menajdi topik hangat dunia hari ni.

Tapi ada juga pihak yang mendakwa berita tu semua rancangan Amerika je.. ada yang mendakwa Osama sebenarnya tak wujud pun. watak tu sengaja direka oleh Amerika untuk dijadikan alasan bagi menyerang Afghanistan. Gambar mayat Osama juga dilihat meragukan dan macam super impose.. Aku pernah baca jugak pasal Osama ni watak yang diwujudkan oleh Amerika untuk menghancurkan Islam. Masa tu aku taknak la percaya sangat. Tapi bila member aku yang balik dari Afghanistan bagitau, orang Afghanistan tak kenal pun Osama Laden ni, maka aku mula was-was..Al-Qaeda yang dikatakan pejuang dan pengganas Islam tu pulak, ada orang mendakwa telah melihat mayat salah seorang anggota Al-Qaeda yang terbunuh. dan sungguh mengejutkan kerana mayat Anggota yang kononnya Islam tu tak berkhatan..encik zakarnya masih dilitupi oleh kulit yang bernama kulup. Ada pendapat mengatakan al-qaeda sebenarnya golongan munafik yang menyamar untuk memburukkan Islam.

Sebab cerita tu datang dari mulut kawan aku sendiri, maka aku mula memikirkan balik semua berita yang dilaporkan.. memang meragukan juga apabila menara WTC boleh meletup sampai bawah sedangkan serangan dari kapal terbang hanyalah di bahagian atas menara.. Ada yang kata, amerika sendiri dah pasang peletup dibangunan tu dan mereka sendiri yang merancang serangan tu.. lepas tu mencipta watak pengganas dari Islam untuk menghapuskan Islam. Tapi kebenarannya aku tak la pasti.. Allahuallam.. kalu korang rajin, godek-godek la encik google untuk cari maklumat.. cari video-video kat youtube.. Tapi aku tak kata terima bulat-bulat apa yang orang katakan tu. pandai-pandaila korang buat penilaian sendiri. Jika benar Osama Laden telah meninggal, sedekahkanlah Al-fatihah sebagai hadiah sesama mukmin..Perjuangannya samada benar atau salah, terpulang kepada yang Maha Berkuasa untuk menentukannya. Jika benar Osama itu rekaan Amerika untuk menjatuhkan Islam, sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang benar.. 


benarkah Osama Laden wujud?



Mayat Osama? Nampak beno menipunya~


12 Orang mengumpat:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mmg rancangan mereka pun.ramai yg tau.tp osama tu tak wujud?

shatooman said...

akak LM : ntah la kak..Allahuallam.. ada yg kata pelakon osama ni sebnrnya tentera US..hmmm....

ghost writer said...

Tuhan lebih mengetahui.

sebijak-bijak golongan kafir untuk mencari alasan,maka ia jugak menjadi teras pada perjuangan Islam.

vampire's lovex said...

mcm tu plak dah.

memg betol la yg org kafir ni,walau mcm mana pon depa,mesti nak cari jalan jugak nak musnah kan org islam..


semoga kita di lindungi

shatooman said...

ghost : sehebat mana pon manusia, x kan dpt mengatasi tuhannya..^^

shatooman said...

vampire's lovex : insyallah, tuhan bersama golongan yg benar...

ek..baru hantu komen, pastu vampire pulak..ekekeke

Ini Kisah Tia said...

hish , susah teman nak komen panjang2 . tapi topik ni memang tengah hangat ..

FaizalSulaiman said...

aku pun meraguinya..

shatooman said...

Tia : nk bgtau banyak benda, tp x mau tulis panjang~ ekekeke kalau ada masa, wt je entry baru.nnt sy baca. :)

shatooman said...

FaizalSulaiman : ramai yg meragui...

fiza said...

mereka nak lemahkan org islam..

shatooman said...

fiza : mereka guna cara halus, kita tak tahu..mereka guna cara yg jelas pon, kita wat tak tahu...