Pages

Wednesday, December 22, 2010

Kita adalah juara

Korang pernah kecewa? Pernah merasakan diri tak berguna? Atau merasakan diri anda loser? Heh!! jangan begitu wahai teman~ sekali kegagalan tak bermakna kita sentiasa akan gagal. Selagi kita berusaha, kejayaan pasti akan kita jumpa.. asalkan kita selalu mempertingkatkan diri...

Dalam dunia tiada seorang pon sebenarnya loser.. jangan sesekali kita lemahkan pemikiran kita dengan menganggap kita tidak istimewa. dalam dunia ni, setiap benda, setiap perkara ada baik buruknya.. ada lebih dan ada kurangnya. tiada satu pun yang sempurna. seandainya diri kita selalu dapat nombor satu dari belakang (tercorot la tu..) dalam peperiksaan dari darjah 1 sampai tingkatan 5, x bermakna kita tak berguna.. 

Janganlah kita mengalah dan berputus asa kerana gagal menyaingi beratus-ratus orang di sekeliling kita... Kerana kita perlu tahu bahawa kita adalah johan antara berjuta.. ya.. masih ingatkah korang masa korang masih seekor sperma~ korang telah bersaing dengan berjuta-juta ekor sperma lain yang merupakan adik beradik korang.. di antara berjuta sperma tu, korang sekor je yang berjaya masuk ke dalam ovum dan menjadi embrio.. tak ke bangga bila kita menjadi juara di antara berjuta?




p/s : jangan cepat putus asa jika gagal menyaingi orang lain kerana kita kena ingat, kita pernah menjadi juara..

10 Orang mengumpat:

biskut said...

yeah!kita memang juara!

juara kerna kita masih boleh meneruskan hidup kita.juara kerna kita sentiasa yakin akan menang sekalipun kalah berkali-kali..kita juara kerna kita tak pernah mengaku kalah...

jadi lah juara pada diri sendiri sekurang2nya kalau pun tidak dapat berada di atas.

Bert said...

kitalah juara terulung..haha

FaizalSulaiman said...

betul tu.jangan putus asa.setiap kejadian ada hikmahnya..

Ayuni said...

baik bersaing dgn diri sendiri....

Anonymous said...

post yang sangat menarik..terima kasih buat post nie sbb sometimes saya betol2 dah rase looser..

-ashley-

bluedianthus said...

Tu la shatooman..sepatutnya semua orang ada perasaan juara seperti ini..sebab ramai yang mudah putus asa.. Nice post..:)

shatooman said...

biskut : kita pernah menjadi juara, jadi jgn mudah putus asa~

Bert : jika kita bukan juara, pasti kita tak jadi manusia skrg ni ;p

FaizalSulaiman : ye, setiap kejadian pasti ada hikmahnya

shatooman said...

Ayuni : jika sperma lain yg masuk ovum dulu, Ayuni x kan jadi Ayuni sekarang~ ;p

Anon -ashley- : tq.. jgn mudah putus asa~ teruskan usaha utk terus berjaya

Bluedianthus : betol tu..kita kena sentiasa menganggap diri sbg juara

Finaz Jaafar said...

pernah jeh kecewa tapi oke lagi la..
ms kecewa tu jeh cm mental sket..hahah

shatooman said...

Finaz Jaafar : sabar je... pasti ada hikmahnya jika kita kecewa.. tp jangan lalai jika kita bahagia~