Pages

Monday, December 13, 2010

Perempuan bukan pemimpin

Perempuan tidak layak untuk menjadi pemimpin. hmm~ mesti ramai perempuan yang tak setuju dengan penyataan aku ni. Alasan perempuan biasanya, perempuan sekarang dah setanding lelaki. apa yang lelaki boleh buat, semua perempuan boleh.. perempuan sekarang bijak-bijak. ramai yang masuk universiti. lelaki pulak ramai masuk pusat serenti.  Tapi sebijak mana pon perempuan tu, dia tetap tidak layak menjadi pemimpin. dengarkan alasan aku ni..

Perempuan banyak membuat keputusan menggunakan emosi. Lelaki pulak banyak menggunakan akal. Seperti sedia maklum, perempuan hanya mempunyai 1 akal dan banyak bergantung kepada emosi. Tengoklah pasangan suami isteri... si isteri selalu membebel tak henti-henti.. kerana si isteri bercakap dengan emosi. kalu rasa nak cakap, main lepas je.. si suami pulak mesti buat donno sentiasa.. sebab lelaki akan menggunakan akal sebelum bertindak. kalu si suami turut menjawab, alamat kes lupa beli bawang pon boleh berperang besar.. kenapa suami  yang menjadi pemimpin keluarga? kalu perempuan yang jadi pemimpin dan ada kuasa, rasa-rasanya mesti dah ramai pasangan yang bercerai. sebab perempuan suka cakap main lepas.. gaduh sikit pon, mesti si isteri akan cakap "aku ceraikan kau talak 5".. 

Cuba fikir lagi, kalau perempuan tu seorang pemimpin. bila mana tiba masa dia beranak macam mana?Bayangkanlah betapa gembiranya para pekerja kerana bos mereka dah cuti 3,4 bulan kerana bersalin.. jika perempuan menjadi Perdana Menteri, kalau dah PM cuti bersalin, siapa nak uruskan pentadbiran negara? akan timbul masalah dan pasti menjadi huru hara. tengok sahaja Aroyo, sejauh mana beliau mampu memimpin Filipina? belum bersalin pon dah banyak masalah....baru bab bersalin..jika masuk pasal datang bulan, lagi satu hal... 

Tengok pula sirah nabi-nabi.. tiada seorang pon perempuan diangkat menjadi nabi. kenapa? Ramai perempuan yang mulia tapi tidak dikurniakan mukjizat.. Hawa selaku manusia perempuan pertama, kenapa tidak setanding Adam? Siapa Mariam, Masitah, Khadijah, Fatimah? semuanya dikenali sebagai pembela agama. tapi tiada dikalangan mereka yang layak menjadi pemimpin.. kerana Tuhan lebih mengetahui, perempuan itu ada kekurangannya..bukan berniat mendiskriminasikan perempuan, tapi kalau calon untuk pilihanraya itu perempuan, aku takkan undi..lainlah kalu calon tu lawa, aku akan cuba pertimbangkan.. ;p



p/s : apakah akan ada perempuan yang akan komen dengan penuh beremosi pasni? hmmmm~ pasti ada yang membantah..




4 Orang mengumpat:

Ayuni said...

sye setuju, pemimpin hanya utk lelaki....

Anonymous said...

xde sebab nak marah lahh... dah mmg nabi kita pon smue laki,so buat ape perempuan nak masuk campur jd pemimpin pulak kan... hahah

-Ashley-

Cik Tom said...

cik tom setuju yg prmpn mmg xleh jd pemimpin sbb pmpn ni mmg diakui beremosi..kalo buat keputusn mudah bias...

org yg komen beremosi ni org komen mengikut perasan..tidak bertindak mengikut akal fikiran..

tahniah berjaya buat scroll blogarchive..

biskut said...

'kalau Tuhan mahu orang perempuan berkuasa atas orang lelaki,barangkali hawa telah dijadikan daripada kepala orang lelaki....'