Pages

Saturday, December 25, 2010

Tak suka kendur

Tadi aku ada terbaca dalam Harian Metro pasal kisah sorang isteri yang kecewa apabila suaminya ingin mengambil pembantu rumah mereka yang berwarga Indonesia untuk menjadi isteri. Si suami terus terang kata dah tak berminat ngan isterinya sebab tetek dah kendur dan lanjut. Si pembantu rumah tu pulak di katakan tegang dan menarik kerana sering mengambil jamu. Wadafak.. alasan bangang nak mampos..

Bila aku terbaca kisah tu, nak tergelak pon ada, kesian pon ada.. kesian kat si isteri dia pasal kena kutuk depan-depan lagi ngan si suami. Tapi memang tak dinafikan orang lelaki memang menilai perempuan dari tetek~ tapi tindakan si suami tu pada pandangan aku nampaknya sangat keterlaluan.. tak kan la pasal tetek pon nak jadi isu untuk kawen lain.. ish..ish.. siap masuk surat kabar. Kok ye pon nak kawen lain, cari la alasan lain.. tak puas ke, layanan tak bagus ke, nafkah berlebihan ke.. ada ke patut pasal tetek kendur.

Pengajarannya disini, kepada perempuan lebih-lebih lagi yang bergelar isteri, tolong jaga tetek anda. pastikan sentiasa mantap dan pejal~ kang nanti tak pasal-pasal ada lagi kes suami nak kawen lain pasal tak suka tetek isteri. Ingat pesan aku ni, orang lelaki tak kisah sangat kecik ke besar, janji mantap dan pejal. Rajin-rajinkanlah diri anda menjaga tetek demi kebahagian rumah tangga.



p/s : lucah sangat ke aku sebut tetek? sori.. malas nak taip payu dara.. panjang sangat kott!!!!!!!! buang masa aku nak menaip. dah 5,6 kali aku pikir nak tulis tetek ke, payu dara ke dan lain-lain yang sewaktu dengannya. aku pilih tetek sebab rasa paling sopan dan ringkas  ;p

7 Orang mengumpat:

Ayuni said...

eleh, laki pun bkn nye perfect sgt...

M I A J A M A L U D D I N said...

haha.. setuju dgn ayuni..

M I A J A M A L U D D I N said...

haha.. setuju dgn ayuni..

shatooman said...

Ayuni : bukan nk kata perfect or not tapi memang lelaki suka tengok & belai benda tu~ kang jadi macam pompuan dlm berita tu kan naya.. sbb tu sy pesan, org pompuan tlg jaga badan sndr..jangan wat main2..

MIAJAMALUDDIN : kalu di beri madu oleh suami nanti jangan salahkan beliau~ hahahaha..gurau2 je.

@mi_RuL said...

hak3....ayt ko agk kasar ckit la...tp nk wat mcm ana...dh mls tulis...hak3

shatooman said...

@mi_RuL : kasar ke?? lucah ke?? ah!!!lantak la..taip entry pon masa tgh mengantuk~ ahahaha

FaizalSulaiman said...

its common for men utk melihat kecantikan berbanding wanita yg pandai menilai hati budi=)