Pages

Wednesday, December 1, 2010

Malaysia di ganyang,Indonesia menang..

Huh, baru abis tengok perlawanan bola sepak piala suzuki, Malaysia melawan Indonesia.. Tahniah kepada pasukan Indonesia kerana berjaya menundukkan pasukan Malaysia 5-1. pergh~ nampaknya pasukan Rajagopal ni betul-betul dah tak mampu untuk bersaing dengan negara lain. 

Kekalahan demi kekalahan di terima pasukan bola sepak Malaysia semenjak dua menjak ni. Aku bukan minat sangat ngan sukan bola sepak ni. tapi di sebabkan ajakan kawan-kawan nak tengok perlawanan tadi, maka terpaksa je la aku layan.. pada babak awal permainan, pasukan negara masih mampu bermain dengan baik. tapi makin lama, pemain di lihat makin layu. 

corak permainan yang konsisten dan teratur pasukan Indonesia patut di puji. berbeza sama sekali dengan pemain Malaysia lebih -lebih lagi di bahagian pertahanan. Bahagian pertahanan pasukan bola sepak Malaysia sangat-sangat mengecewakan.. ibarat aku melihat budak-budak sekolah rendah sedang bermain. Jangan mudah melenting jika di kritik. terimalah hakikat bahawa pasukan bola sepak negara sangat memalukan. cuba terima kritikan dengan pandangan yang positif. ni tidak.. orang bagi komen, skit-skit nak gantung.. skit-skit nak denda..

Aku ada cadangan nak naikkan prestasi pasukan bola sepak Malaysia.. caranya, cuba pompuan Malaysia ni g ejas pemain kat EPL..contohnya biar Nora Danish kawin ngan Messi ke. bagi kerakyatan kat Messi. pastu boleh la Messi main ngan Malaysia. mesti Maradona gila sampai berbogel sebab kehilangan Messi.. 

4 Orang mengumpat:

fatin hanani said...

adoii..
bola sepak ka??
cek x minat hahaha

shatooman said...

cek pon x minat sgt.. td saje layan member je g tgk.. dh boleh agak akan kalah.. tp x sangka la teruk sgt~ kecewa...

mia said...

huhuhu..nk kate ape ek??

shatooman said...

mia : ucap la tahniahh kat Indonesia.. kalu x, senyap je la..hahahahaha