Pages

Monday, December 20, 2010

The Season of the Witch is Here


Bila dengar je perkataan Witch, otak aku segera akan teringat cerita kanak-kanak,Snow White. Punya jahat mak tiri dia yang jadi bitch witch.. Perkataan witch juga akan menyebabkan otak menghasilkan imej nenek tua yang kerepot, bermuka kerutu, pakai tudung dan pegang tongkat. Pastu akan terbayang nenek huduh tu ketawa macam pontianak harum sundal malam..hihihihi~ haish..geli geleman aku. minta jauh la kalu jumpa ngan nenek tua macam tu. harap-harap dalam mimpi pon dia tak datang.takut dowh tengok muka huduh gitu..






Berbalik kepada tajuk cerita, rasanya ramai yang dah tahu cerita Season of the witch ni kan? aku rasa, habis dah orang menggigil-gigil pasal dok tunggu cerita ni ditayangkan. ye la, bukan filem kelas rendah tapi sebuah lagi filem hebat lakonan Nicolas Cage. Selama ni, filem lakonan beliau tak pernah menghampakan. Kelas angkat ibu jari aku bagi kat filem yang dilakonkan beliau. Eh, sape Nicolas Cage?? Kalu tak tahu, korang memang layak digelar kambing di dalam hutan..eh, silap.. katak dibawah tempurung.. Nicolas Cage ni kan pelakon popular yang berbadan separa tough.. banyak berlakon cerita aksi walaupon beliau tak hensem.






Walaupon tak hensem, tapi sumpah aku tabik spring kat Nicolas Cage ni. Dalam cerita terbaru ni, Beliau memegang watak sebagai tentera abad ke–14, yang kembali ke tanah airnya yang telah dilanda Wabak Hitam bersama rakannya. Lepas tu beliau.. em.. beliau.. hmm.. malas la aku nak bagitau satu-satu. Nanti hilang saspen bila tengok cerita sebab dah tahu jalan ceritanya macam mana. Senang kata, tunggu je tengok ceritanya macam mana nanti. xD






Aku buat entry ni saja-saja je.. tengok nuffnang ada wat kontes pasal filem ni. tambah lagi aku memang kipas susah mati si Nicolas Cage ni. mestilah aku kasi tau orang lain pasal filem dia. Aku anggap menjadi satu kerugian jika tak tengok filem yang dilakonkan Nicolas Cage ni. beliau pandai memilih filem yang baik dan sesuai untuk dirinya. Ok, kepada semua, sila serbu panggung wayang berdekatan anda pada 6 Januari 2011. Aku rasa, ni kot filem pembukaan untuk tahun 2011. Bagi nuffnangers yang bertuah pulak, boleh la menonton filem ni sehari lebih awal dari tarikh tayangan di  Cathay Cineplex, e@Curve..















































Kepada yang tak sabar nak tengok cerita Season of the witch ni, sementara menunggu 6 haribulan, korang boleh la tengok dulu poster ni sebagai pengubat.. Kalu nak tengok trailer dia, pandai-pandai la cari sendiri ek..


Season of the witch

0 Orang mengumpat: